• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlaginsveren en apk

Makko

Post veel
Bij de apk is het niet goed als de achter verlagingsveren los komen te zitten bij het optillen van de auto.

Is dit vast te zetten of wat hebben jullie voor oplossing?

Originele veren is geen oplossing deze komen veel te hoog in combinatie met voor. :o

Beste is korte dempers, maar wat ook mag is een band(hijsband kwaliteit) die de achter as op de juiste maat opvangd als je deze opkrikt, de veren moeten dan iets spannig houden.

Heb dit jaren onder mijn ascona gehad en is altijd goedgekeurd(ook met steekproef).

De blauwe busjes aan de rechterkant moeten er tussen.

Met dank aan Opelvssn voor de tip :thumbup

v-maxxschroefset.jpg

Ik ben wel benieuwd wat er nou tussen moet, want ik zie geen foto... Heb -80.. met -60 dempers, maar met opkrikken komen de veren ook los te liggen.

levens gevaarlijk je veren mogen absoluut nie los komen te liggen

ik ken wel mensen die hebben ze onder vast gemaakt met staalkabels van 6 mm doorsnee

en die dan weer met kabelkiezen vast gezet die veren gaan geen kant meer op

is helemaal niet levensgevaarlijk! zolang het gewicht van de auto erop rust liggen ze toch niet los!

moet bij mijn coupe ook met de keuring de originele veren er op gooien want ze vallen er geoon tussenuit ( korte koni's en -120mm) :agent

Ik had de originele veren erop gezet, maar dan kreeg ik dit. :o

Leken wel de voorveren, zijn hoger?

Afb281.jpg

Hahaha wat nu? afslijpen tot ze lager zijn maar wel vast?

staat wel leuk, ik weet van de alfa romeo spider 2.0l dat er ook een jute band om de achter as zit die als de wielen los komen deze de as op zijn plek houdt. ik zou toch naar zo'n soort oplossing kijken.

Terug
Naar boven