• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlichting fietsendrager/aanhangwagen

Hallo lezers,

Sinds een halfjaar ben ik in het bezit van een Opel Astra sports tourer 1.6 Turbo sport, auto rijd perfect maar heb toch een probleem waar ik niet uit kom.
Als ik een fietsendrager of aanhanger aan koppel branden alle verlichting (achteruitrij, rem, dag, knipper, mistlicht), heb alle zekeringen er al eens uitgehaald maar het blijft mooi door branden. Het maakt niks uit of ik de auto stationair heb draaien of ik heb hem uit met de deuren op slot, ook dan blijft alles branden.
Op de auto zit een 13 polige aansluiting, op de fietsendrager zit dat ook maar op de aanhangwagen zit een andere waar ik dan een adapter voor heb. maar maakt geen verschil hij doet het bij beide.
Ben alle zekeringen al bij langs geweest (in de kofferbak) hier zijn twee gereserveerd voor de aansluiting en worden keurig gebruikt.

Zit er ergens sluiting of anders iets
Wie kan mij hier bij helpen, wie heeft de juiste tip.

Groet,

Jelle Jan

er zijn apparaten waar je jouw aanhanger op aan kan sluiten om te testen of alle lampen op de juiste manier zijn aangesloten.

je kunt een aanhanger proberen waarvan je zeker weet dat ze op de juiste manier zijn aangesloten, of die van jou eens bij iemand anders erachter hangen om te kijken of het daar wel goed werkt

Hallo Mark,

De aanhanger is van de buurman, bij hem doet hij het goed. Ook de fietsendrager uitgeprobeerd en die doet het bij hem ook goed. Dan zou je toch zeggen dat het probleem in mijn auto zit.

Groet,

Jelle Jan

Terug
Naar boven