• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlichting probleem

Gubje

Post weinig
Heeft iemand hier een beetje zicht op hoe de dashboard verlichting/binnen verlichting geschakeld zit bij een senator A?

Ik heb een schema maar dit strookt niet met welke problemen ik heb. Ik vermoed dat er iets mis is met mijn lichtschakelaar maar als ik naar het schema kijk kan dit nooit.

Sinds korte tijd heb ik problemen dat af en toe onder het rijden mijn binnenverlichting aanging. Op den duur bleef deze constant aan, waardoor ik een keer met de kabels achter het dashboard heb liggen te trekken. Op den duur ging hij uit, maar nu brandt mijn dashboard verlichting niet meer. Ook reageert hij niet juist op de stand van de verlichtingsschakelaar: alleen achter brandt dan en niet voor.

Volgens het schema wat ik heb, wordt de binnenverlichting door de verlichtingsschakelaar en/of de deuren bediend. Dat is bij mij niet het geval.

heeft iemand hier een idee hoe dat lampje geschakeld wordt (en wat de relatie is met het uitvallen van de dashboard verlichting)? Of weet iemand hoe je een verlichtingsschakelaar doormeet?

Moet er trouwens bij zeggen dat voordat dit probleem er was de binnenverlichting altijd 10 seconden bleef branden bij instappen, en dat deze eerder was uit te zetten door de auto op contact te zetten. Dit zie ik ook niet terug in de schema's die ik heb..

Terug
Naar boven