• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vermogen 2.2 direct

Goedemiddag, ik ben eigenaar van een Vectra C caravan 2.2 direct sinds 1 jaar geleden. De auto had 178.000km op teller (nu 197.000) en ik verwachtte een beetje meer kracht in een 150pk auto.

De auto kan 180 km of meer rijden, maar bij het inhalen merk je dat hij geen goede vermogen heeft. Ik heb als tweede auto een Arosa 1.0 met 50pk die veel sneller reageert bij het inhalen.
Ideeën Wat kan een testbank kosten? ongeving Duiven

Een losse vermogensrun zal je een euro of 60 kosten.

het vermogen van de Vectra mag dan 3x zoveel zijn als die Arosa, maar hij is ook een keer zo zwaar.

En acceleratie hangt ook af van de versnellingsbak verhoudingen.

Verwacht er niet veel van heb zelf ook een 2.2 gereden en pas bij de 4000rpm gaat die echt los. Tot de 4000rpm voelt het traag aan. Misschien een 3.2/2.8 nemen ? :unsure:

Terug
Naar boven