• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vermogensverlies en andere symptomen X30XE

Allereerst natuurlijk het beste voor 2012 voor iedereen.

Vorige week is onze auto ineens op minder dan 6 cylinders gaan lopen, wordt niet alle benzine verbrandt (je ruikt het uit de uitlaat), is er veel vermogensverlies. Auto is uitgelezen, maar geen foutmelding gevonden. Er branden ook geen vreemde lampjes op het dashboard. Heeft iemand een suggestie?

Katalysatoren zijn nog goed.

Met vriendelijke groet,

Eric

Bougies hebben we vervangen, dit heeft geen effect. Er is nu inmiddels 191000km mee gereden.

Er komt geen rook uit de uitlaat.

Wat me van het weekend opviel was, dat er vanaf de lasnaden vanaf de katalysator de rest over +- 5cm roodgloeiend was. Vandaar dat ik aan de katalysatoren dacht.

Bougies hebben we vervangen, dit heeft geen effect. Er is nu inmiddels 191000km mee gereden.

Er komt geen rook uit de uitlaat.

Wat me van het weekend opviel was, dat er vanaf de lasnaden vanaf de katalysator de rest over +- 5cm roodgloeiend was. Vandaar dat ik aan de katalysatoren dacht.

ik heb dit ook een paar keer met mijn mv6 van 1997 gehad, was elke keer de bobine, heb nu de stekker veranderd en een bobine van een type ouder gebruikt.

ik heb dit ook een paar keer met mijn mv6 van 1997 gehad, was elke keer de bobine, heb nu de stekker veranderd en een bobine van een type ouder gebruikt.

Katalysator hoord warm te worden of heet om de uitlaatgassen beter te verbranden. Maar waarschijnlijk komt dat door onverbrande benzine die in de uitlaat terechtkomt

Katalysator hoord warm te worden of heet om de uitlaatgassen beter te verbranden. Maar waarschijnlijk komt dat door onverbrande benzine die in de uitlaat terechtkomt

Ik denk dat er een verschil is tussen heet en heet.Monteur is daarstraks naar een collega geweest en op de terugweg werd hij door andere automobilisten erop gewezen, dat zij zagen dat de uitlaat onder de auto roodgloeiend was. Ook is er nu in een tik in de motor bijgekomen. Dus ik vrees ervoor....

Ik denk dat er een verschil is tussen heet en heet.Monteur is daarstraks naar een collega geweest en op de terugweg werd hij door andere automobilisten erop gewezen, dat zij zagen dat de uitlaat onder de auto roodgloeiend was. Ook is er nu in een tik in de motor bijgekomen. Dus ik vrees ervoor....

Krijg net telefoon van mijn vader, omdat ik aan het werk ben, dat de motor onnoemelijk veel tik herrie maakt en dat ze deze motor maar opgeven.....

Kan het niet een klepstoter zijn die defect is of zo (ik gis maar wat nu.....)

Krijg net telefoon van mijn vader, omdat ik aan het werk ben, dat de motor onnoemelijk veel tik herrie maakt en dat ze deze motor maar opgeven.....

Kan het niet een klepstoter zijn die defect is of zo (ik gis maar wat nu.....)

het kan zijn ( gebeurt alleen bijna nooit ) dat er een gat in de zuiger aan het branden is(of er al in zit) wat dus idd een raar hard tikken op kan leveren ( gat in de zuiger komt 9vd10x door n slechte verbranding, of te weinig benzine wat teveel warmte opleverd)

toevallig een week of 7 geleden nog bij een C20XE gehad...

deze begon ook slecht te lopen, en daarna hard te tikken

een riem die verspringt bij een v6, dan is de motor meteen klaar en levert minimaal 12 kromme kleppen op,

al kan het wel zijn dat de spanrol tussen de 2 cilinderbanken los gekomen is, en dat de riem daardoor tussen de banken in te slap staat

Terug
Naar boven