• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschil QS en NX aircopompen astra benzine

Hey hallo iedereen.

Mijn assie G X20XEV is uitgerust met een aircootje; echter helaas lijkt nu de compressor overleden te zijn ( sja bouwjaar 98; 12 jaar oud.. mag het ?? ).

Ik zie aan de magneetkoppeling dat de pomp ronddraait ( binnenste gedeelte ) en de boel staat lekker herrie te maken ook >>. Maar geen koele lucht.. DUS zit er plenty koelmiddel in.

Heb ik 'n paar vraagjes; ik kom op mp een aantal pompen tegen voor de Astra ( benzine ), echter deze type Delphi 09165714 NX. Klein onderzoek leert dat deze voor de modellen van na 2000 zijn. Ik heb een Delphi 09174396 QS, zoals toegepast in vroege modellen...

- Weet iemand of die pompen uitwisselbaar zijn ?

- Weet anders iemand een leuk adres voor een revisiepomp ?

ik hoor het graag,

Groetjes Arian.

Nou het probleem is alweer opgelost door het laten installeren van een nieuwe correcte compressort ..! Brrrr weer lekker koel binnen .. :)

Terug
Naar boven