• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verschil? x20xev en een c20xe

svdk20

Post veel
hoi mede opel rijders.

wat is eigenlijk het verschil tussen de x20xev en een c20xe behalve de koppel en de pk's ik bedoel als ik er een ecu van een c20xe inhang heb ik dan winst of moet er nog meer hardware voor veranderd worden.

pff het kale onderblok is volgens mij hetzelfde voorde rest alles anders?

ecu is echt niet over te hangen!

ik weet niet wat je allemaal in je hoofd haalt maar als je meer vermogen wilt zou ik gewoon een complete c20xe pakken!

heb van alles in mijn hoofd hahaha

nee was net in opel epc aan het kijken en zag dat heel veel onderdelen voor de x20xev ook op de c20xe past en omgekeerd dus vandaar de vraag wat het verschil is namelijk kabelboom enzo is hetzelfde ecu ook op chip na dan.

ja wil de x20xev ook behouden. maar vroeg me af of er een verschil in motor onderdelen was omdat op epg ik geen verschil zag

Weet het niet allemaal exact:

-Ecu is anders, c20xe heeft motronic stuuring en x20xev simtec (neem aan dat dat de ecu is)

-Cilinderkop is ook anders

-Kleppendeksel is anders

-Uitlaat spruitstuk is anders

-Inlaat is anders

-x20xev heeft een egr klep i.v.m. met nox gassen => schoner dan c20xe

En vast nog wel wat dingen.

Brand me niet af als ik dingen fout heb, ben geen techneut! Dus dan vriendelijk corrigeren aub.;)

:D

als de xev gebruitk word, dan is het puur alleen het LEGE onderblok.

de rest van de XE of LET erin, onderblokken worden meestal gebruikt bij turbo ombouw.

Maar de xev en xe zijn een wereld van verschil.

eigenlijk is niets wat belangrijk is ver te zetten...

allen wat kleine dingen, zolas startmotor, carterpan, versn bak enz..

Terug
Naar boven