• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschilen motoren: Z22SE XE YH

@j.smits wrote:Mooi werk bij die speedster maar hij moet wel veel aanpassen ik dach da ding erop en remappen en gas erop

Maar heb ik bij de vectra c 2006 met mijn z22yh blok ook zoveel werk

Ik heb bij mijn astra g met z22se motor de m62 gemonteerd. Ik wist niet dat dit ook kon bij de z22yh. Maar als je vragen hebt over de conversie die ik heb gedaan, ik beantwoord ze graag!

het zal vast wel kunnen, maar ''even'' je brandstofdruk aanpassen bij de z22yh is zo makkelijk nog niet denk ik.

voor zover ik weet zit er ook geen ''gewone'' druk regelaar op zoals bij normaal ingespoten motoren.

en dan zit je namenlijk nog met je hogedrukpomp en je systeem dat in hoge druk op meer als 120bar draait.

welke je daarop ook alleen weer kan uitlezen met de tech 2.

De m62 supercharger zou moeten passen op de Z22YH, maar dan de rest zal R&D werk worden.

Er zal een poelie idler moeten komen. (die van de Z22se van courtenay zal niet passen), en er moet

een ecu mapping plaatsvinden, welke er volgens mij ook nog niet is.

Ik heb mijn brandstofstuk niet aangepast bij mijn ombouw, dus of dat bij de Z22YH wel nodig is?

Al bij al niet iets wat al tig keer gedaan is.

Terug
Naar boven