• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ?

Ik heb een 1.9n met een standaard 4 bak. Nu heb ik onlangs m'n koppelingsplaat laten vervangen (bij Verbeek te Apeldoorn)... sinds dat die vervangen is piepte en kreunde die van alle kanten, maar van de garage kreeg ik te horen dat het allemaal maar even moest inslijten en dus even moest aankijken ( :wtf ) prima, ik heb er een maandje mee rond getuft maar dat geluid is dus niet minder geworden maar juist erger! Dus ik ben vandaag teruggegaan en nu blijkt dat de koppelingsplaat die ik ze heb geleverd te dik te zijn.

De bouten van het vliegwiel hebben flink lopen schuren op de veren van de plaat

67eVP.jpg

OOVpF.jpg

daar mist dus nu een paar MM. :wtf

Hij heeft het mij vanmiddag laten zien en de plaat past echt niet goed op het vliegwiel, het sluit niet naadloos aan.

zit er dan daadwerkelijk verschil in qua dikte van een plaat ? of kan het zo zijn dat mijn vliegwiel is aangepast ? of ?

Bestaat er dus dunnere platen ?

Helaas heb ik de oude plaat niet meer dus kan het niet zo 123 nameten (volgens hun hadden ze die bij mij in m'n kofferbak gedaan maar ik heb 'm nooit niet kunnen vinden grrr.)

wat heb ik nodig om dit weer goed draaiende te krijgen ? want als ik de materialen kan leveren dan zetten hun het aankomende week weer in elkaar.

Terug
Naar boven