• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versnellingsbak advies/goeroe gevraagd.

Ik zie even door de opel bomen het bos niet meer.

Redelijk wat gelezen en gezien hier van versnellingsbak wissel/ombouw enz.

Maar ben even harrie in de warrie nu.

Echter.

Meeste wat ik tegenkom is ombouw naar f16/18 enz om sneller op te trekken.

Of om bij sommige ombouw projecten met bepaalde assen enz uit te komen voor verschillende begrijpelijke redenen.

Maar mijn punt is ik wil HELE kleine wielen monteren, waardoor de auto (ff pure theorie) al sneller optrekt.

So far so good.

Ik wil dat niet is een groot woord...maar hoe kan ik dat compenseren?

Met de volgende gegevens meegenomen wat is de juiste/beste keus.?

-Topsnelheid zal begrensd worden rond 200/210 wegens aerodynamische redenen.. :angel

-Hoeft geen straatstenen-stapelaar / rookmachine enz. te worden.. maar mag wel lekker vlot weg bij t stoplicht zonder eerst in toeren te janken..

-Snelweg cruisen zonder al teveel "op volle" / hoge toeren te draaien ..

-Komt dus op een c20xe , dwarsgeplaatst, en hoogstens een paar pk meer als standaard (sfi vervanger en andere computer) VOORLOPIG.

-Liefst (zover mogelijk) origineel opel spul gebruiken wat je redelijk universeel kan kopen.

-Aandrijfassen enz ben ik nog vrij in met kiezen. (heb ik nog niet , simpel omdat ik eerst even dit moet uitvogelen)

-Laatste belangrijk gegeven.. velgen maat is 10".. (ja hoog..niet breed.. :hmmz )

Dus? Wie is beter met dit als ik?

En wat zou je doen/kiezen/bouwen..?

Of heb ik ergens een topic niet gezien wat hier aardig op inhaakt.?

Dus in principe een c20xe langere versnellingen geven en hem (veel) slomer laten optrekken is hetgeen ik zoek..

-Andere bak met langere versnelllingen?

-Lange 1e en/of 2e versnelling?

-Zou een standaard 5e versnelling werken?

-Me knip trekken en een f28 kopen met een 6e versn? (hoe anders is dit evt gegierd? als dat al anders is)

Ik zou een f20 bak tot mn beschikking hebben momenteel.

En ja inderdaad er staat echt 165/70/10 .. :shock:

Terug
Naar boven