• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbakolie wel/ niet vervangen?

Nog een vraag:

Mijn Corsa B heeft nu 61000 km gereden en de versnellingsbakolie is nog nooit vervangen. Dit moet officieel om de 30K km.

Nu hoor ik om me heen van mensen die zeggen dat de bakolie nooit vervangen hoeft te worden, want er kan toch niets bijkomen.

Dit is raar toch? Moet toch eens vervangen worden? Wat adviseren jullie?

2) Hoe moet dat? Ik hoorde dat het met een speciale pomp gaat?

jij bent de eerste die Lifelocg olie wil gaan verversen iedere 30.000km, deze olie zou levenslang mee moeten kunnen, tenzij de auto flink word belast.

Willem

jij bent de eerste die Lifelocg olie wil gaan verversen iedere 30.000km, deze olie zou levenslang mee moeten kunnen, tenzij de auto flink word belast.

Willem

Natuurlijk moet dat zo af en toe vervangen worden.

Bakolie komt ook rommel in te zitten. Niet van buitenaf, maar wel rommel die van de tandwielen afbreekt. kleine metaalschilfers enzo.

Het wordt wel minder snel slecht als motor olie, dat klopt, maar dat betekent niet dat het nooit vervangen hoeft te worden.

Als het goed is heb je gewoon een aftapplug aan de onderkant en een vulplug aan de bovenkant.

Vullen tot het randje, voor zover ik weet.

Natuurlijk moet dat zo af en toe vervangen worden.

Bakolie komt ook rommel in te zitten. Niet van buitenaf, maar wel rommel die van de tandwielen afbreekt. kleine metaalschilfers enzo.

Het wordt wel minder snel slecht als motor olie, dat klopt, maar dat betekent niet dat het nooit vervangen hoeft te worden.

Als het goed is heb je gewoon een aftapplug aan de onderkant en een vulplug aan de bovenkant.

Vullen tot het randje, voor zover ik weet.

haha, 470.000km met de C16NZ kadett, en F13-5bak, daar is nooit nieuwe olie ingekomen de laatste 330.000km iig.

onze kadet-1.7D diesel '91 is bij ons geweest vanaf 170.000km t/m 570.000km, deze bak is ook nooit ververst.

Alleen peilen bij beurten, meer niet.

olie is altijd mooi rood gebleven.

Willem

haha, 470.000km met de C16NZ kadett, en F13-5bak, daar is nooit nieuwe olie ingekomen de laatste 330.000km iig.

onze kadet-1.7D diesel '91 is bij ons geweest vanaf 170.000km t/m 570.000km, deze bak is ook nooit ververst.

Alleen peilen bij beurten, meer niet.

olie is altijd mooi rood gebleven.

Willem

Mijn eigen versnellingsbakken altijd volgegooid met ATF.....

Gaat prima:P

De versnellingsbak olie wordt bij mij alleen ververst als de bak er achter weg moet, ivbm een koppelingsset oid.

Mijn eigen versnellingsbakken altijd volgegooid met ATF.....

Gaat prima:P

De versnellingsbak olie wordt bij mij alleen ververst als de bak er achter weg moet, ivbm een koppelingsset oid.

We hebben van de bovengenoemde tussentijds ook geen koppelingen vervangen uiteraard.

een beetje spaarzaam met de koppeling doet m makkelijk 300.000+ km mee draaien.

Willem

We hebben van de bovengenoemde tussentijds ook geen koppelingen vervangen uiteraard.

een beetje spaarzaam met de koppeling doet m makkelijk 300.000+ km mee draaien.

Willem

Ok, dus de versnellingsbakolie hoeft dus niet vervangen te worden.

McKaamos heeft het bij het verkeerde end? Zijn verhaal klinkt logisch en ik had dezelfdee mening.

Ok, dus de versnellingsbakolie hoeft dus niet vervangen te worden.

McKaamos heeft het bij het verkeerde end? Zijn verhaal klinkt logisch en ik had dezelfdee mening.

volgens opel hoeft het niet, en ik heb er nooit problemen mee gehad zoals te lezen.

vervangen kan opzich geen kwaad, maar ik heb eigenlijk nooit bij deze opel bakken overmatig gruis verwijderd oid.

altijd schone rode olie.

Echter zitten de F23 F25 en F28 Getragbakken wel aan een verversings termijn vast.

Deze draaien dan origineel ook op SAE80 minerale olie.

Willem

volgens opel hoeft het niet, en ik heb er nooit problemen mee gehad zoals te lezen.

vervangen kan opzich geen kwaad, maar ik heb eigenlijk nooit bij deze opel bakken overmatig gruis verwijderd oid.

altijd schone rode olie.

Echter zitten de F23 F25 en F28 Getragbakken wel aan een verversings termijn vast.

Deze draaien dan origineel ook op SAE80 minerale olie.

Willem

Terug
Naar boven