Hoi forum leden,
Ik heb de volgende vraag: kan de onderstaande setup kwaad?
Ik heb een tulp kabel waarvan 1 van de 4 tulpen eraf was geknipt. Dit heb ik op de volgende manier aangesloten:
- Ik heb de "2 kabels" (rood en wit) uit elkaar gehaald
- Nu heb ik 1 kabel met aan beide kanten een tulp stekker
- Aan beide kanten heb ik een splitter aangesloten
- Vervolgens de kabel, met aan beide kanten een splitter, aangesloten op de radio en versterker.
Het is een 1000W versterker met 1 subwoofer aangesloten. Omdat een subwoofer geen onderscheid heeft in links en rechts vermoed ik dat dit geen kwaad kan. Aan de andere kant heb ik nu het gevoel dat het signaal nu door 1 kabel moet ipv verdeeld over 2 kabels. De sub werkt ook gewoon. Naar mijn idee op vol vermogen.
Kan iemand bevestigen dat dit niet schadelijk is voor de versterker ofzo?
Ik heb de kabel nog niet getrokken door de dorpels omdat ik eerst zeker wil weten dat het geen kwaad kan.
Alvast bedankt
Gr.
Ik heb de volgende vraag: kan de onderstaande setup kwaad?
Ik heb een tulp kabel waarvan 1 van de 4 tulpen eraf was geknipt. Dit heb ik op de volgende manier aangesloten:
- Ik heb de "2 kabels" (rood en wit) uit elkaar gehaald
- Nu heb ik 1 kabel met aan beide kanten een tulp stekker
- Aan beide kanten heb ik een splitter aangesloten
- Vervolgens de kabel, met aan beide kanten een splitter, aangesloten op de radio en versterker.
Het is een 1000W versterker met 1 subwoofer aangesloten. Omdat een subwoofer geen onderscheid heeft in links en rechts vermoed ik dat dit geen kwaad kan. Aan de andere kant heb ik nu het gevoel dat het signaal nu door 1 kabel moet ipv verdeeld over 2 kabels. De sub werkt ook gewoon. Naar mijn idee op vol vermogen.
Kan iemand bevestigen dat dit niet schadelijk is voor de versterker ofzo?
Ik heb de kabel nog niet getrokken door de dorpels omdat ik eerst zeker wil weten dat het geen kwaad kan.
Alvast bedankt
Gr.