• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versterker half vermogen?

Heb al een tijdje last van een raar probleem.

Heb een Axton monoblock van 420 RMS op een dubbelspoels pioneer subwoofer zitten. Als ik de radio aanzet draait alleen de subwoofer op half vermogen. Als ik dan de radio zowat helemaal open gooi, dan na een paar minuten krijgt opeens mijn subwoofer ook vol vermogen en dreunt hij als vanouds.

En als ik hem dan zachter zet, dan heeft hij nog steeds vol vermogen. Zet ik hem uit en weer aan, draait hij weer op half vermogen en moet ik het hele deuntje weer herhalen.

Dit is best vervelend en iemand een idee waar dit aan lan liggen? Mochten jullie weer willen weten, dan vraag het me gerust.

als de woofer uitstaat, en je drukt met je hand het membraam naar voor en achter, loopt hij ergens tegenaan, of voel je weerstand?

zo niet, zou je is een andere versterker moeten proberen, denk dat het probleem daarin zit.

Klinkt als een defect in de versterker.....

Conroleer eerst de bekabeling op een slecht contact of een probleem in de speaker dat alleen maar 1 spoel wordt aangesproken.

Nee bij indrukken doet hij het normaal. Voel geen tegendruk.

De bekabeling is ook in orde. Die heb ik inmiddels ook helemaal nagelopen(was geen pretje).

Dat van die spoel kapot dacht ik ook, maar als die kapot is, dan kan de sub toch niet opeens ineens op vol vermogen gaan spelen als ik de radio helemaal open zet?

Terug
Naar boven