• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versterkte gasveren

Opaul

Post weinig
Ik heb tegenwoordig een mdf hoedenplank met daaronder speakers hangen die natuurlijk redelijk zwaar weegt. Maar de originele gasveren houden de klep prima omhoog alleen bij het openen is er wat hulp nodig.

Nu weet ik dat Irmscher nog steeds versterkte gasveren levert (i2701403). Maar ik vraag me af of er niet origineel door GM ook verschillende sterktes geleverd zijn. Want Opel leverde zelf net zo goed spoilers die voor extra gewicht zorgen. Iemand met meer info over dit onderwerp, voordat ik voor niks een setje bij Irmscher bestel.

Kan iemand met een originele spoiler kijken wat voor veren er bij hem gemonteerd zitten (nummers)?

Originele Irmscher i-Line spoiler op de Calibra weegt niks. Denk niet dat er verschil in zit. Maar ik wil uiteraard wel even op m'n eigen wagen kijken morgen.

Ik denk dat je je daar knap op verkijkt. Die klep van jou komt harder naar beneden dan de mijne... Het gewicht zit wel helemaal op het verste punt.

Ik vraag me sterk af of die Irmscher gasveren nog daadwerkelijk te bestellen zijn, de spoilers zijn in ieder geval niet meer leverbaar dus vandaar :hmmz Zou anders wel leuk zijn om er ook een paar op mijn Calibra met originele Irmscher spoiler te zetten, spreekt toch meer aan dan een anonieme set.

Mijn gasveren houden de klep niet meer omhoog.

Heb nu ook een mdf hoedenplank met speakers, en dat houd hij niet.

Voorheen, met originele hoedenplank, kon hij het alleen houden als de klep op zn uiterst omhoog gedaan was.

Dus iemand met ideeën, tips of goede gasveren???

Ik trap af met mijn eigen dempers:

Stabilus

90346469 0512

5709BY 0430N 317/95 D 09

Het 90- nummer is natuurlijk het onderdeelnummer van GM

0430N betekent 430 Newton aan kracht

Dus ik ben benieuwd naar jullie dempers om te zien of er verschil is gemaakt met dempers voor een achterklep met spoiler.

Ik heb ook de originele Irmscher spoiler achterop, en heb al zolang ik de auto heb een klep die alleen open blijft staan als die helemaal open is.

Heb de originele hoedenplank eraan zonder speakers.

maar de spoiler zit er al van nieuw af op. dus zou best kunnen dat toen ook dempers zijn aangepast..zal eens kijken of ik een onderdeel nummer kan vinden :afro

Ik heb een mooi prijsje in Essen kunnen regelen. Een set van Irmscher levert namelijk 510 Newton en volgens mij hoeven ze zeker niet meer dan 16 kilo extra omhoog te trekken...

@ Opaul: Wat was de prijs hiervoor en wwelke stand was dat want ik ga aanstaande zaterdag daarnaartoe.

Gr Nedo

origineel gepost door NEDO

@ Opaul: Wat was de prijs hiervoor en wwelke stand was dat want ik ga aanstaande zaterdag daarnaartoe.

Gr Nedo

Irmscher heeft een eigen stand in het midden van hal 3. Voor 6 tientjes heb je een set, maar daar kunnen nog verzendkosten bij komen als ze het niet op voorraad hebben.

Wie gaat er nog naar Essen en vindt het niet erg om een setje versterkte Irmscher gasveren voor me mee te nemen PLEEEEEAZE :wub?

Ik ga zaterdag naar essen dus ik kan eventueel 2 setjes meenemen voor jullie.

Let me know!!

U2U me maar.

Ik wil alles graag Irmscher houden dus doe mij maar het Irmscher setje alsjeblieft, heel erg bedankt voor je aanbod je krijgt straks een u2u van me!!

Terug
Naar boven