• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versteviging voor hoedenplank

Goedeavond iedereen,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Astra-G ('99) en ben begonnen met de binnenkant van de auto. Ik wil een heel audio systeem erin laten bouwen alleen werken ovale boxen op deze slappe hoedenplank niet.. (gaat trillen).

Zijn er verstevigde hoedenplanken te koop? Kun je het makkelijk zelf maken? (heeft iemand tekeningen hiervan?)

Kan één van jullie mij hier mee op weg helpen? Mijn dank is groot king:

Zelf maken van hout, of de onderkant verstevigen, ook de ophanging moet verstevigd worden, die gaat zware speakers ook niet leuk vinden namelijk.

Willem

Bestaan hier ook tekeningen van? En de ophangpunten, bij de originele hoedenplank schuif je ze er gewoon in, moet dat dan grote gemaakt worden?

Ik had toen bij mijn Astra G een hoedenplank van MDF en daar originele ophang-/scharnierpuntjes bijgekocht, die eronder gemonteerd en werkte perfekt. De originele ophangrubbers konden echter het gewicht niet aan dus dat had ik met heel dunne staalkabeltjes gedaan.

Ik verkoop mijn met MDF versterkte hoedenplank compleet met ground zero speakers. Tevens is er geluiddempend schuim tegen eventueel trillen aangebracht. Werkt ook voor een wat vollere bas. Heb evt. wel een hoedenplank zonder gaten terug nodig!

Zal indien nodig wel even foto's posten.

Ik heb geen speakers nodig, maar heb wel belang bij je hoedenplank. Heb je hier ook foto's van? En wat is de prijs hiervoor?

Zelf maken hoeft niet moeilijk te zijn. Je legt je hoedenplank over een stuk mdf en je trekt hem over en zaagt het uit. Werkte bij mij perfect:thumbup

origineel gepost door Astra F Vaassen

Zelf maken hoeft niet moeilijk te zijn. Je legt je hoedenplank over een stuk mdf en je trekt hem over en zaagt het uit. Werkte bij mij perfect:thumbup

Wat zijn de kosten hiervan dan? Want ik wil hem dan wel netjes gaan bekleden etc..

origineel gepost door Step-han

Wat zijn de kosten hiervan dan? Want ik wil hem dan wel netjes gaan bekleden etc..

Ik had voor geloof ik 4 a 5 euro een mdf plaat van 12mm dikte bij karwei. Gaat bij mij wel om een astra f he dat is een forse hoedenplank, weet niet hoe groot die van een astra g is. Bekleding van 12 euro van de halfords en wat spuitlijm van een paar euro.

origineel gepost door Step-han

Ik had voor geloof ik 4 a 5 euro een mdf plaat van 12mm dikte bij karwei. Gaat bij mij wel om een astra f he dat is een forse hoedenplank, weet niet hoe groot die van een astra g is. Bekleding van 12 euro van de halfords en wat spuitlijm van een paar euro.

12 mm :hmmz,dat is ook niet veel soeps ,die hangt binnen de kortste keren meteen door,je moet toch wel VANAF 18 mm :thumbupnemen en dan inderdaad je ophangpunten verstevigen

Inderdaad, die van mij is 22mm. Bij een Astra G is het trouwens veel moeilijker om iets fatsoenlijks te maken. Astra F is een eitje.

Heb bij mijne 18mm hoedenplank nog last van doorbuigen.

Heb er maar 2 driewegspeakers in hangen meer niet.

Heb wel n mooi systeempje met pompjes zoals de achterklep of motorklep heeft onder de hoedeplank gemaakt i.p.v. de kabeltjes.

Maar moet mijn hoedeplank met een strip aluminium hoekprofiel gaan verstevigen voor het doorbuigen.

En daarna nog netjes bekleden inderdaad.

Groeten Twan

ik heb ook 22 mm en daar hangt mijn versterker van 6,5 kilo ook nog aan. Doet het prima.

tot nog toe.

Maar ik heb ook nog een ijzeren stuk stang aan de voorkant om het originele kantelpunt te gebruiken.

origineel gepost door Baas J.

Zoals ik zei, mijne is 22mm, hangt niet door.

Zal wel even foto posten.

Heb je al foto's? En wat is de prijs ervan?

plaat kopen van multiplex en betonplex. (dit beugt van zijn levens dagen niet door. en dit is tegen vocht bestand. mdf is een heel stuk slapper, en kan geen druppie vocht hebben.

orginele hoedeplank erop leggen, poltlood streep rondom trekken, plaat uitzagen, passen in de auto. evt iets meer afzagen.

afgezaagde kantjes 2 keer in de grondverf (dan zuigt de lijm er niet in, en plakt je tapijt dus makkelijkker.

de rest spreekt voor zich.

tevens kan je beter geen speakers in je hoedeplank nemen. je kan beter de 4 orginele speakers vervangen.

dat klinkt vele malen beter

Terug
Naar boven