• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vervangen bougies vectra 2.5 v6

Goede sleutel gebruiken.

Wat heb je geprobeerd? Standaard bougiesleutel?

Als dat niet lukt kan je het met een ratelsleutel proberen met bougiedop erop.

p.s. stel je even voor, wordt op prijs gesteld hier.

Gisteren was hier iemand die met success w40 in bougiegat heeft gespoten, en het een dagje heeft laten inwerken.

Als het lukt zou ik trouwens na afloop even "afspoelen" met wasbenzine, voordat ik opnieuw zou inbouwen en starten.

Verder heb ik zelf de zaak, na montage, ooit nagespoten met een vochtverdrijvend middeltje.

Verder is mijn advies: Inbouwen met gebruik van momentsleutel. Mensen met weinig ervaring draaien dingen vaak veel te vast. Dat kan een aluminium blok beschadigen!

Goede sleutel gebruiken.

Wat heb je geprobeerd? Standaard bougiesleutel?

Als dat niet lukt kan je het met een ratelsleutel proberen met bougiedop erop.

p.s. stel je even voor, wordt op prijs gesteld hier.

Gisteren was hier iemand die met success w40 in bougiegat heeft gespoten, en het een dagje heeft laten inwerken.

Als het lukt zou ik trouwens na afloop even "afspoelen" met wasbenzine, voordat ik opnieuw zou inbouwen en starten.

Verder heb ik zelf de zaak, na montage, ooit nagespoten met een vochtverdrijvend middeltje.

Verder is mijn advies: Inbouwen met gebruik van momentsleutel. Mensen met weinig ervaring draaien dingen vaak veel te vast. Dat kan een aluminium blok beschadigen!

Ja dat is ook een goede iderdaad.

Zowieso bij mij ging het losdraaien met normale bougiesleutel ook niet bij alle bougies. Geen vervuiling ofzo.

Toen had ik de ratel gepakt om deze los te halen en toen waren deze zo los.

Daarna de nieuwe bougies gewoon weer met normale bougiesleutel vastgezet.

Deze moet je haast wel met een ratel wisselen...

(Mij lukt het bij een 2.5 V6 met alleen de losse EGRklep los halen haha... de inlaat helften heb ik daarbij laten zitten...))

Willem

Ja dat is ook een goede iderdaad.

Zowieso bij mij ging het losdraaien met normale bougiesleutel ook niet bij alle bougies. Geen vervuiling ofzo.

Toen had ik de ratel gepakt om deze los te halen en toen waren deze zo los.

Daarna de nieuwe bougies gewoon weer met normale bougiesleutel vastgezet.

Deze moet je haast wel met een ratel wisselen...

(Mij lukt het bij een 2.5 V6 met alleen de losse EGRklep los halen haha... de inlaat helften heb ik daarbij laten zitten...))

Willem

Heren dank voor de reactie's maar het gaat er mij om dat ik de bougies niet los krijg zonder het inlaatpruitstuk los te halen.

Groet Adri

ps rij zelf een omega 2.5td vectra is van mn zoon

Heren dank voor de reactie's maar het gaat er mij om dat ik de bougies niet los krijg zonder het inlaatpruitstuk los te halen.

Groet Adri

ps rij zelf een omega 2.5td vectra is van mn zoon

Dan kan je beter de 2 buitenhelfdjes demonteren, werkt een stuk sneller..

en is op zich niet heel veel werk.

Willem

Dan kan je beter de 2 buitenhelfdjes demonteren, werkt een stuk sneller..

en is op zich niet heel veel werk.

Willem

Ok dank dan ga ik daar mee aan de slag moet dan alleen paar andere slangklemmen monteren is inderdaad stuk eenvoudiger.

Groet Adri

Ok dank dan ga ik daar mee aan de slag moet dan alleen paar andere slangklemmen monteren is inderdaad stuk eenvoudiger.

Groet Adri

Terug
Naar boven