• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vervangen CD70 display GID door een CID (Astra - Vivaro)

Dag Forummers,

Ik heb het een en ander uitgezocht, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb in mijn Astra H het volgende CD70 non kleurenscherm, met alle tabbladen (Bluetooth, radio, navigatie, BC)

227foto_1_1_.jpg

324foto_2.jpg

In de Vivaro heb ik het volgende scherm zitten, ook een CD70, maar daar zitten niet van zulke tabbladen in.

354foto_3.jpg

533foto_4.jpg

Ik heb al nagelezen dat ik allereerst beide systemen moet uitleren en vervolgens in leren in de nieuwe auto, om het enigszins werken te krijgen.

Mijn vragen zijn als volgt:

1. Zal dit werken, zal ik mijn tabbladen gewono blijven behouden in het nieuwe scherm?

2. Hoe bouw in in godsnaam het scherm in de Vivaro uit? Astra weet ik het wel, heb dit allemaal al onderzocht, maar van de vivaro kan ik neits terugvinden.

3. Kan iemand hier in omg. den haag/zoetermeer/r'dam dit voor mij uit en inleren, mocht het lukken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Beide schermen eerst uitleren en vrijgeven. Displays kan je in principe gewoon wisselen.

Ik zeg in principe omdat ik niet weet of de schermen onderling wel passen. Die van een Vectra C past namelijk niet in een Astra H.

Je zal van de Vivaro radio de RGB kabel mee moeten nemen naar de Astra H, en je zal een nieuw afdekraam moeten bestellen om het kleurenscherm in de Astra te kunnen bouwen.

Waarschijnlijk zul je dan dus ook een raampje moeten hebben om het monochrome scherm in de Vivaro te kunnen monteren.

Tabbladen is gewoon te programmeren.

Terug
Naar boven