• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vervangen gordelspanners? (Corsa B '95)

Coiler

Post weinig
Hallo Heren,

Na het een tijdje zonder auto te hebben gered ben ik sinds woensdag weer in het bezit van een Corsa uit '95.

Nu heeft deze nog wat dingen die ik graag anders zie.

Een groot punt op het lijstje zijn de gordelspanners (die dingen waar je je riem inklikt, volgens mij heten ze zo), deze zijn niet in de beste staat (zie foto's onderaan).

Die aan de bestuurderskant is zijn hoesje al kwijt en die andere heeft zo'n mooie gele flap met een waarschuwingsbord erop.

Ik heb in andere topics al gelezen dat na het verwijderen van de stoel het vervangen van de gordelspanner een simpel klusje is alleen zelfs dat krijg ik al niet klaar :???: (kan de schroeven niet vinden waarmee de stoelen vast zouden zitten).

Mijn vraag is vooral of iemand mij kan helpen (met foto's en instructies) over hoe ik deze gordelspanners het beste kan vervangen en misschien een adres hier in het noorden (Ik woon in Gorredijk - Friesland) waar ik nieuwe gordelspanners kan krijgen.

5ugykj.jpg

343p8ab.jpg

Bij voorbaat dank,

Terug
Naar boven