• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vervangen handremkabel Corsa C GSI

the-duke

Post weinig
Hallo,

mijn handrem blijft af en toe een beetje plakken en onder de auto heb ik gezien dat de rubberen hoesjes op diverse plekken waar de binnenkabel de buitenkabel binnengaat gescheurd zijn. Smeren ging ook niet echt lekker en is ook maar een korte termijn oplossing.. Vervangen dus.

Het betreft een Corsa C GSI uit 2001 (dus één van de eerste C GSI's en schijven achter)

Nu heb ik even gekeken en het is me niet helemaal duidelijk hoe de kabel in elkaar zit. Het zou uit 2 of 3 stukken moeten bestaan als ik het goed zie.

Nu komt er een kabel vanaf de "handremhendel" binnen in de auto naar een speciaal verbindertje, midden op de achteras. Ik heb het al zo goed mogelijk bekeken, maar het is me zo niet direct duidelijk hoe dit uit elkaar moet.

Daarom een paar vragen:

- weet iemand of de originele Opel remkabel inderdaad uit 3 stukken bestaat ? (weet dat de aftermarket vervangingssetjes uit 3 stukken bestaan maar origineel ook??)

- heeft iemand misschien een beschrijving voor het uit elkaar halen van dat speciale verbindertje bovenop de achteras ? Liefst een paar foto's ?

Bedankt,

The Duke

Bedankt !

ook origineel 3 stukken dus..

Dan blijf ik alleen nog zitten met 1 vraag: heeft iemand misschien een beschrijving voor het uit elkaar halen van dat speciale verbindertje bovenop de achteras ? Liefst een paar foto's ?

Ik heb er namelijk al een aantal keer naar gekeken, maar zie niet hoe het in elkaar zit en wil ook niks slopen namelijk..

Bedankt,

The Duke

Bedankt !

ook origineel 3 stukken dus..

Dan blijf ik alleen nog zitten met 1 vraag: heeft iemand misschien een beschrijving voor het uit elkaar halen van dat speciale verbindertje bovenop de achteras ? Liefst een paar foto's ?

Ik heb er namelijk al een aantal keer naar gekeken, maar zie niet hoe het in elkaar zit en wil ook niks slopen namelijk..

Bedankt,

The Duke

Vandaag dealer gebeld, om de nieuwe kabels te bestellen.

Nu "snap ik waarom ik het niet helemaal snapte". Dealer zegt 2 delen en geen drie, 1 kabel naar de handremhandle en linkerachterwiel en 1 korte kabel naar het rechterachterwiel..

Anders dus dan de vervangingskabels die te koop zijn (en uit 3 stukken bestaan), ligt misschien aan type of bouwjaar o.id. ?!

Helaas hadden ze deze niet op voorraad, duurt 3 dagen, moeten uit Duitsland komen.

Gr,

The Duke

Vandaag dealer gebeld, om de nieuwe kabels te bestellen.

Nu "snap ik waarom ik het niet helemaal snapte". Dealer zegt 2 delen en geen drie, 1 kabel naar de handremhandle en linkerachterwiel en 1 korte kabel naar het rechterachterwiel..

Anders dus dan de vervangingskabels die te koop zijn (en uit 3 stukken bestaan), ligt misschien aan type of bouwjaar o.id. ?!

Helaas hadden ze deze niet op voorraad, duurt 3 dagen, moeten uit Duitsland komen.

Gr,

The Duke

Terug
Naar boven