• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vervanging distributieriem 2002 Astra G Coupé 1.8 16v

Dag Opel-liefhebbers,

Ik heb me net geregistreerd op dit interessante forum, omdat ik twee weken geleden een Astra Type-G Coupé Bertone 1.8 16V uit 2002 heb gekocht met 64.000 KM. Hij is geïmporteerd uit België en erg netjes onderhouden.

Ik heb een vraag over de distributieriem/set: Deze is vervangen bij 50.000 KM, maar dat was in 2006. Volgens de richtlijnen (60.000 KM / 4 jaar) is hij er qua KM's nog lang niet aan toe, maar qua leeftijd al een jaar over datum!

Is het belangrijk om de distributieriem plus spanrollen plus multiriem nu direct te laten vervangen?

Dank voor je advies.

Doen , weet je zeker dat het goed zit , is maar een fractie in kosten

van de eventuele schade die je anders riskeert.

Doen , weet je zeker dat het goed zit , is maar een fractie in kosten

van de eventuele schade die je anders riskeert.

Zeker! De auto is al over de richtlijn heen, dus in princiepe loop je dan een risico.

Hoewel er auto's zijn die dik over de richtlijn nog steeds netjes lopen, zou ik zeker geen risico nemen en de boel vervangen.

De heel set vervangen is altijd handig. De boel ligt toch open en er af, dus je hebt geen extra arbeidsloon.

Als er later eits met de rol is, moet je weer een paar uur werk verzetten.

Multiriem hoeft niet per se, is ook makkelijk later te doen, hangt een beetje van de staat van dat ding af.

Als die er ook al op zit vanaf 2006 zou ik het gewoon mee vervangen.

De waterpomp, als die achter de distri riem zit, moet je zeker mee vervangen!

Zeker! De auto is al over de richtlijn heen, dus in princiepe loop je dan een risico.

Hoewel er auto's zijn die dik over de richtlijn nog steeds netjes lopen, zou ik zeker geen risico nemen en de boel vervangen.

De heel set vervangen is altijd handig. De boel ligt toch open en er af, dus je hebt geen extra arbeidsloon.

Als er later eits met de rol is, moet je weer een paar uur werk verzetten.

Multiriem hoeft niet per se, is ook makkelijk later te doen, hangt een beetje van de staat van dat ding af.

Als die er ook al op zit vanaf 2006 zou ik het gewoon mee vervangen.

De waterpomp, als die achter de distri riem zit, moet je zeker mee vervangen!

Terug
Naar boven