• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vervelend probleem frontera 2.2i 16v

Goedendag

Mijn naam is John en dit is mijn eerste opel.

ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn B frontera waar ik niet uit kom.

Het begon een week of 6 geleden met stotteren en stoten op de snelweg bij 130 eerst af en toe maar het werd steeds erger.

later begon hij dit ook gewoon bij 80 en 50 te doen.

soms is het ook een paar km weg en daarna komt het gewoon weer terug.

de wagen loopt dan ook veel te snel stationair(2000-3000 toeren) en komt niet goed terug als je gas geeft.

als de wagen warm is is het veel erger dan waneer die koud is.

Een warme start geeft ook zeer veel problemen de motor komt na een aantal keer starten hortend en stotend op gang en hierbij komt zwarte rook uit de uitlaat(benzine)

koude start is geen enkel probleem.

Het lijkt wel of de wagen veel en veel te veel brandstof krijgt dan.

wat heb ik al gedaan?

-bobine vervangen

-bougies vervangen

-gasklep gerenigd

-gasklepstand sensor vervangen

-brandstof filter vervangen

toen dit niet werkte heb ik de auto naar een garage gebracht deze hebben er volgens hun zeggen 80km zonder problemen mee gereden(geloof er niks van, toen ik hem ophaalde begon het gelijk weer) uitlezen gaf geen foutcodes...

nu ben ik dus zeg maar een beetje ten einde raad.....weet best veel van auto's maar kom hier niet uit

wie kan mij helpen?

groeten john

Terug
Naar boven