• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verwijderen radio en vervangen weerstand

Ik heb een Signum uit 2003.

Een tijdje geleden heb ik al gevraagd hoe ik de kachel weerstand kan vervangen. Niemand schijnt het te weten, zelfs de garage weet het niet. Nu hoorde ik dat hij misschien achter de radio zit.

Vandaag geprobeerd de radio te verwijderen maar ik krijg hem er niet uit. Ik heb een NCDC2013 radio.

Heeft iemand misschien nog tips over het verwijderen van radio of het vervangen van de weerstand?

Kachelweerstand zit gewoon achter het handschoenkastje. Bij de kachelmotor

Althans dat zegt mijn werkplaatshandboek "So wird's gemacht" en de afbeeldingen erin ook.

Ik zal straks even het plaatje posten. Dan wordt het duidelijk.

En wat beteft je radio: Koop de juiste ontgrendelsleutels.

deel1.jpg

deel2.jpg

deel3.jpg

deel4.jpg

Ja het is inderdaad een gedoe...

Na veel proberen was het gelukt mijn CDR2005 eruit te krijgen.

Vervolgens heb ik de ontgrendelsleutels in de reeds gedemonteerde radio gedaan zodat ik kon zien wanneer de sleutels in de goede positie zaten. Toen heb ik dit afgetekend met tape op de sleutels. Dus nu zitten de sleutels meteen in de juiste positie.

Bedankt voor jullie berichten. De radio verwijderen is nog steeds niet gelukt. Maar dankzij de plaatjes uit het boek van evert fisherman heb ik de weerstand kunnen vinden. Morgen gelijk een nieuwe halen en dan zijn hopenlijk de problemen voorbij!!

Terug
Naar boven