• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vibraties bij lage toerentallen

vandaag even naar de drukbol gekeken maar kon geen witte rand vinden of iets wat erop lijkt. Morgen gaat de auto bij DHZ twente op de brug voor de uitlaat, mischien dat we dan nog even verder kunnen kijken.

@wim-v6

Zou het dan ook eventueel een electronische storing kunnen zijn dan?? iets in het regelapparaat ofzo???

En wat voor problemen kun je eigenlijk verwachten van een kapotte drukbol???

@carlosastra

Met de zekering eruit is het probleem weg, maar dan rij ik ook zonder 4x4. Enige combinatie wat ik niet geprobeerd heb is: zekering 19 erin dus 4x4 ingeschakeld en dan de cardan-as er tussen uit. Maar ik weet niet of dit wel zo goed is voor de verdeelbak???

Ik zal morgen eens even de drukbol nakijken op een witte rand.

vandaag even naar de drukbol gekeken maar kon geen witte rand vinden of iets wat erop lijkt. Morgen gaat de auto bij DHZ twente op de brug voor de uitlaat, mischien dat we dan nog even verder kunnen kijken.

Georgie,

drukbol kun je testen door de auto op contact te zetten (niet starten), motorkap open te zetten en vervolgens een keer of 25 op je rempedaal te tikken. Na elke keer dat je je rempedaal aantikt, hoor je de drukbol sissen.

Als ie na een keer of 25 nog steeds sist (je rempedaal zit intussen bijna "vast" doordat je in de rembekrachtiger druk blijft opbouwen omdat de motor niet loopt), werkt ie naar behoren.

Neemt trouwens niet weg dat het verstandig is om een exemplaar van meer dan 6 jaar oud te vervangen. Het schijnt dat ze bij Opel niet meer te krijgen zijn, maar via BMW zijn ze nog wel te krijgen. Frank Janssen heeft mijn auto in onderhoud en hij kan je wel vertellen voor welke BMW dat precies was...

Hey bedankt voor de tip! Ik ga het gelijk even proberen morgenvroeg. Zal ook even contact opnemen met frank jansen voor de drukbol. :wors

Georgie,

drukbol kun je testen door de auto op contact te zetten (niet starten), motorkap open te zetten en vervolgens een keer of 25 op je rempedaal te tikken. Na elke keer dat je je rempedaal aantikt, hoor je de drukbol sissen.

Als ie na een keer of 25 nog steeds sist (je rempedaal zit intussen bijna "vast" doordat je in de rembekrachtiger druk blijft opbouwen omdat de motor niet loopt), werkt ie naar behoren.

Neemt trouwens niet weg dat het verstandig is om een exemplaar van meer dan 6 jaar oud te vervangen. Het schijnt dat ze bij Opel niet meer te krijgen zijn, maar via BMW zijn ze nog wel te krijgen. Frank Janssen heeft mijn auto in onderhoud en hij kan je wel vertellen voor welke BMW dat precies was...

Hey bedankt voor de tip! Ik ga het gelijk even proberen morgenvroeg. Zal ook even contact opnemen met frank jansen voor de drukbol. :wors

Terug
Naar boven