• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vinyl top vervangen

record78

Post weinig
hallo wie heeft er ervaring met n vinyl top verv van n opel record uit 78 deze moet nodig vervangen worden is t zelf makkelijk te doen :wtf

ik had er 1 gevonden in dordrecht dan moest ik wel alles zelf helemaal kaal maken mar dat moet geen probleem worde

:thumbup ok t vinyl is bij mij alleen aan t scheuren dus er moet wel n nieuwe op en dan maarkijken wat er onder vandaan komt mogelijk wel wat roest denk ik.hoe krijg ik bij mijn naam een foto:wtf

Vinyl daken waren in de jaren zestig, zeventig en zelfs begin jaren tachtig nog, heel gewoon. Een mode, die uit de USA was komen overwaaien. Werd gewoon vanaf fabriek geleverd. Sommige varianten hadden het al standaard, en anders was het een klantenoptie. En dat soms bij dakschade, een vinyl dak eropgezet werd, is inderdaad een mooie oplossing. Volgens mij is dat zelf verwijderen wel nog een behoorlijke klus, maar wel te doen. Kun je gelijk checken, hoe de staat van je metalen dak is.

Ik ben benieuwd welk bedrijf dat in Dordrecht doet, vinyl daken zetten, want dat is onder de rook van mijn woonplaats.

Voor Ron: Zelfs de Monza A1 kon met vinyldak geleverd worden, alleen dan in combinatie van donkerblauwe auto met wit dak (!!!) De A1 Senator is (mondjesmaat) ook geleverd met een zwart vinyldak, in combinatie met andere kleuren.

dat bedrijf in dordrecht is hoegee als je zelf alles eraf haalt kost t rond de 400 eurie voor n record voor t beste resultaat moeten wel de voor en achteruit eruit gehaalt worden maar das geen probleem

Oh ja, natuurlijk, Hoegee in Dubbeldam. Heb ik toen van m'n eerste Manta de bestuurdersstoel laten doen toen. Hadden ze de echte Recarostof nog van liggen. Die zitten er al jaren.

mijn vader kan het eventueel ook wel voor je doen. en kan ook een dakje maken,... moet je alleen het dakje zelf niet weggooien want daar heeft me vader geen mal van liggen.

king:

een u2u. dat is een berichtje. dat zie je boven in de hoek wanneer je een bericht heb. me vader is er nu dus je krijgt hem binnen nu en 5 minuten:)

1mbsg.jpg

dompld.jpg

hier is t dak waar t over gaat ik weet niet of t te zien is maar war de zwarte ductape zit

aan de buite kanten is t dak gescheurd

laat dat dakje trouwens maar zitten als mal. ik heb aan me vader gevraagd, en hij heeft nog een komplete e rekord staan. hij maakt daar dat dankje wel pas op. heb je een telefoon nummer? dat is misschien wat makkelijker.

Terug
Naar boven