• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vivaro tech-shift in programmeren

Sari

Lid
Beste Forumleden,
Ik ben nieuw op de forum en heb een vraag over het in programmeren van de semi-automaat bak.

Het gaat om een Opel vivaro uit 2011 2.5 cdti met de G9U630 motor. De bus heb ik sinds 2019 en was altijd een fijn bus om te rijden. Ik heb met de regen een keer vastgezeten in de modder, en kreeg toen een transmissie melding. Hierna ongeveer 4 mnd mee gereden en recent is het plots gestopt met schakelen. Je hoort de robot nog wel wat proberen maar gaat helaas niet in versnelling.

Heb de auto weggebracht naar een kennis die jaren bij de Opel dealer heeft gewerkt. Hij gaf aan dat de versnellingsbak opnieuw ingeprogrammeerd moest worden. Dit heeft hij geprobeerd met de Deplhi en de Bosch KTS maar beide lukte helaas niet. Schijnbaar heb je daar de Opel diagnosetool voor nodig, welke hij niet heeft.

Nu overweeg ik om een op-com uit china aan te schaffen maar vraag me dus af of het hiermee gaat lukken, omdat het in feite een Renault is. Can-clip ook niet gelukt trouwens omdat de nummers van Opel en Renault niet overeenkomen.

Weet een van jullie of het in programmeren van de versnellingsbak met de op-com gaat lukken of hebben jullie een alternatieve oplossing?

Bij voorbaat dank.

Terug
Naar boven