• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vliegwiel

Driekus

Post weinig
Na vorige week mijn koppeling vervangen te hebben, slipte hij nog steeds door. Het zag ernaar uit de bak weer te demonteren.

Waarna ik tot het volgende kwam. Misschien is dit voor sommigen interessant om te zien, om het zelf niet in de toekomst te laten gebeuren.

260520110561.jpg

Hier zie je op het vliegwiel 2 groeven lopen, deze liggen hoger dan de rest van het oppervlak van het vliegwiel.

260520110551.jpg

260520110571.jpg

Hier de nieuwe koppeling, waarop ook de 2 groeven zitten. Je kunt ook zien dat de letters op de koppeling bij de groeven versleten zijn, en de rest niet. Daarom maakt de nieuwe koppeling niet genoeg contact met het vliegwiel en gaat hij slippen.....

Volgende week komt mijn nieuwe vliegwiel pas binnen... De dichtstbijzijnde ligt in Duitsland... :shock:

Kan niks zien op de foto's van het vliegwiel want die zijn erg wazig. :???:

Op de koppeling zitten inderdaad wat donkere vegen.

Hoe is deze verhoging op het vliegwiel dan gekomen denk je??

Je hebt de bak zelf gedemonteerd/gemonteerd zeg je,hoelang ben je er mee bezig geweest als ik vragen mag?

Kan niks zien op de foto's van het vliegwiel want die zijn erg wazig. :???:

Op de koppeling zitten inderdaad wat donkere vegen.

Hoe is deze verhoging op het vliegwiel dan gekomen denk je??

Je hebt de bak zelf gedemonteerd/gemonteerd zeg je,hoelang ben je er mee bezig geweest als ik vragen mag?

Hier heb ik met pijltjes de groeven aangegeven.

260520110551-1.jpg

Ik denk dat de verhoging puur door slijtage is gekomen.

Ik ben er 2.15 uur mee bezig geweest, om de bak eraf te halen. Ik heb het al wel vaker gedaan, werk bij een Opel garage vandaar...

Hier heb ik met pijltjes de groeven aangegeven.

260520110551-1.jpg

Ik denk dat de verhoging puur door slijtage is gekomen.

Ik ben er 2.15 uur mee bezig geweest, om de bak eraf te halen. Ik heb het al wel vaker gedaan, werk bij een Opel garage vandaar...

Terug
Naar boven