• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

volvo achteras bij c kadett

GS2.6

Post weleens wat
Weet iemand of ik de handremkabel (remtrommels) van de c kadett kan aansluiten op de achteras van een Volvo 240 achteras?

Ik heb de as nog niet gezien persoonlijk en weet het dus nog niet.

Deze achteras heeft schijfremmen en remschoenen namelijk.

bij restauratie en verbouwing is er iemand bezig met een manta a met een volvo motor en achteras, in dit topic staan ook diverse foto's van een 240 as.

groetjes

bij restauratie en verbouwing is er iemand bezig met een manta a met een volvo motor en achteras, in dit topic staan ook diverse foto's van een 240 as.

groetjes

Van Asko heb ik helemaal door gelezen. Staat nog niks over of het past bij de manta met de handremkabel.

Van Asko heb ik helemaal door gelezen. Staat nog niks over of het past bij de manta met de handremkabel.

Naja het lijkt me logisch dat je wat dingen moet veranderen, maar als je van kabels naar kabels gaat kan het nooit moeilijk zijn. Misschien andere nippels er op of een andere aansluiting bij de handrem zelf.

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het maken van nieuwe ophangingen voor de draag armen enzovoorts.

Naja het lijkt me logisch dat je wat dingen moet veranderen, maar als je van kabels naar kabels gaat kan het nooit moeilijk zijn. Misschien andere nippels er op of een andere aansluiting bij de handrem zelf.

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het maken van nieuwe ophangingen voor de draag armen enzovoorts.

Ik vroeg hier om de handremkabelbevestiging en wat jij zegt, klinkt ok.

De beugels heb ik zo nagemaakt, dat is het punt helemaal niet.

Ik vroeg hier om de handremkabelbevestiging en wat jij zegt, klinkt ok.

De beugels heb ik zo nagemaakt, dat is het punt helemaal niet.

snap ik, maar als je die beugels kan maken, dan snap ik niet dat je die kabel als een probleem ziet haha.

Meeste mensen zien het juist eerder andersom.;)

maar succes ben benieuwd

snap ik, maar als je die beugels kan maken, dan snap ik niet dat je die kabel als een probleem ziet haha.

Meeste mensen zien het juist eerder andersom.;)

maar succes ben benieuwd

Dat klopt ook weer, maar ik heb het nog niet gezien met mijn eigen ogen. Ik weet niet, ik wilde het gewoon van te voren even vragen.

I.i.g. zijn die volvo assen vele malen goedkoper dan de dikke kadett c assen (die zijn belachelijk duur, waarom, geen idee).

Dus ga ik liever voor een volvo as.

Dat klopt ook weer, maar ik heb het nog niet gezien met mijn eigen ogen. Ik weet niet, ik wilde het gewoon van te voren even vragen.

I.i.g. zijn die volvo assen vele malen goedkoper dan de dikke kadett c assen (die zijn belachelijk duur, waarom, geen idee).

Dus ga ik liever voor een volvo as.

groot gelijk heb je, ik heb nog ff gegoogled naar die volvo assen maar ik kan verder geen info vinden.

die kadett assen zijn zo duur omdat ze schijnbaar zeldzaam worden :P

groot gelijk heb je, ik heb nog ff gegoogled naar die volvo assen maar ik kan verder geen info vinden.

die kadett assen zijn zo duur omdat ze schijnbaar zeldzaam worden :P

:D

Ik ben nu even komplete volvo's aan het bekijken, met gasinstallatie ook al voor 500 - 800, dus dat gaat goed.

En die stoelen van een nieuwer type met leer zouden erg goed zitten, dus de stoelen en bank kan ik ook overnemen, alleen de remmen voor de vooras, kijken wat ik daar nog mee kan.

:D

Ik ben nu even komplete volvo's aan het bekijken, met gasinstallatie ook al voor 500 - 800, dus dat gaat goed.

En die stoelen van een nieuwer type met leer zouden erg goed zitten, dus de stoelen en bank kan ik ook overnemen, alleen de remmen voor de vooras, kijken wat ik daar nog mee kan.

Maarja, ik kan pas over minstens 2 maanden hieraan beginnen, heeft nu geen haast, ik heb alleen nog steeds niet besloten welke motor ik nou ga inbouwen, die lekker zuinig is, dus een ohc blok.

Maarja, ik kan pas over minstens 2 maanden hieraan beginnen, heeft nu geen haast, ik heb alleen nog steeds niet besloten welke motor ik nou ga inbouwen, die lekker zuinig is, dus een ohc blok.

[rquote=1890839&tid=144437&author=076 wokkel]groot gelijk

die kadett assen zijn zo duur omdat ze schijnbaar zeldzaam worden :P[/rquote]

Maak daar maar van: Zijn zeldzaam geworden.

Vroeger met de rally's werden dikke assen bij de 5min vervangen zowat, toen koste 't allemaal geen drol...

En nu is iedereen opzoek erna omdat alle 1.6S kadett-c's zowat uitgestorven raken.

Tjah.... :P Volvo assen zijn niet gek inderdaad :) En anders toch gewoon een hele brede kadett maken en omega assen eronder rammen? :P

Terug
Naar boven