• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vonken uit carburateur

mantadevil

Woont hier bijna
vandaag eens naar het blokkie van de cavalier gekeken omdat deze laatst erg begon te ratelen

hij blaast erg uit de carburateur zo erg dat luchtfilter eraf geblazen word.

ook komen er vonken uuit de carburateur deze springen zeker 10/15cm er boven uit :D

wat ons ook opviel is dat er veel olie uit de uitlaat komt ,lag echt plasje onder de uitlaat.

dat blok aan vervanging toe is is duidelijk,maar wat kan dit zijn vooral die vonken heb ik nog nooit mee gemaakt

bedoel je zo een situatie :jerry

een maat kreeg zen manta maar niet gestart

dit lag dus aan de timing nokkenas/krukas

die stond heel verkeerd

dat heb ik ooit gehad met een C kadett waren verbrande kleppen.

dat met de timing heb ik ook eens gehad dat dat niet klopte.

plotseling een knal uit de uitlaat en van die emmer achter de wagen was nie veel meer over.

zat ook al aan een lekke koppaking te denken ,maar dan bij olie kanaal of zoiets dat kop gescheurt is ,omdat olie zo de uitlaat uit druipt

Terug
Naar boven