• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag aan audio freaks : welke Woofer?

En zoals johan zegt de kist maakt ook veel uit, de vorm, demping poort of geen poort. En daarnaast de eigenschappen en het formaat. Het kan zomaar zij dat iemand met een goede kist en 200 watt rms en iemand met een slechte kis met 500 watt rms dus hetzelfde volume produceren zonder vervorming.

Oja niet iedereen hoort vervorming. En in dat geval speelen ze zowel overstuurd als onderstuurd gewoon stuk. Onderstuurd wil zeggen meer woofer vermogen dan versterker vermogen, overstuurd andersom.

@turbosix wrote:149,4 is echt netjes!

Ik was zelf meer met SQ bezig, maar daarbij sneuvelde vooral al steeds mn interieur verlichting, komt dat jou ook bekend voor Johan? :-) :-)

Heb jij ook een topic van je instal?

Thanks man, tegenwoordig 149.9dB op 26hz :D

Nog niets aangepast, kofferklep moet nog helemaal aangepakt worden. De kist van binnen moet nog helemaal geflowed worden, extra accu erbij, demping enz.

Maar qua demo's, waar de set eigenlijk voor gebouwd is, gaat het nu al 100% naar wens.

Uitstappende mensen, hairtricks, mensen met de vingers in de oren, erna even moeten zitten of knikkende knieën enz. enz.

Wel cool haha!

En dingen die kapot gaan? Hou op schei uit, ik blijf bezig lollz :ass

Ben trouwens in Amersfoort te vinden 5 oktober, Opel Power Nederland meeting.

Ik voer de metingen uit en doe ook mee. Demo's ook no problemo :thumb

Zou je het Onderstuurd spelen kunnen opvangen met de gain?

Kon van een maat zn Kicker woofer testen op mijn versterker.

Kicker L5 serie 600W RMS op 2 Ohm

2ludorc.jpg

Het speelt vooral zuiver en niet zoveer veel harder.

Misschien toch maar naar een woofer met minder vermogen dan de versterker op 2 Ohm levert.

Nee, ondersturing aka ondervermogen vind je set niet lekker en gain is zeer zeker geen volumeknop. Je draait de versterker zwaar de clip in en je dwingt de woofers capriolen uit te halen die deze eigenlijk niet kan met dit vermogen. Kapot draaien dus.

Minimaal gelijk draaien, het liefst oververmogen geven. Meer controle en woofers van goede kwaliteit kunnen meer op muziek dan aangegeven, laat staan op een sinustoon kort.

De gain is niets meer of minder dan het uigangssignaal van je RCA uitgang. Geen volumeknop.

Ik ken wel een werkwijze waarbij je als laatste de gain draait om een goede afstelling te doen. Dus wel als volumeknop zon beetje.

MAAR IS HET NIET.

En niet mijn favoriet.

Afgelopen weekend bij OPN trouwens 150.64 op 28hz gedraaid, zonder drukkers lolllz

De week ervoor een dag met de kist bezig geweest, 3 draadstangen tegen het flexxen. Hield m'n scores tegen.

Nu alleen nog de kist van de binnenkant flowen, de kofferklep aanpakken en eind van het jaar nieuwe woofers haha :thumb

Even een keer wat extra dempen. Gaat echt nergens over haha :jerry

Ik ben ook erg benieuwd!

zelf ben ik ook spulletjes aan het verzamelen voor een nieuwe instal.

Alleen is 150db niet mijn target ;) die tijd heb ik gehad en ik moet ruimte houden voor kinderwagens en dat soort ongein.

Jij kwam ook met een linkje naar Excursion subwoofers toch?

heb je ervaring met dat merk? ik twijvel tussen een compo-set van mn oude vertrouwde merk Audison of Hertz

maar de nieuwe merken Gladen en waar jij mee aan kwam spreken me ook erg aan!

Mocht je een niet al te groot budget hebben, wat niet raar is in deze tijden, is Excursion een perfecte oplossing. Loepzuiver, gaat hard en is betaalbaar. Ben er heel erg over te spreken.

Wil je echte sound quality met echt echt veel warmte, Audison en Hertz zijn daar uitmuntend in inderdaad.

Leuk spul,

De speakers, composets en versterkers zijn echt top!

De subwoofers zijn leuk voor het geld, een lijn na de instaplijn kom je op het niveau van de versterkers en speakers.

Terug
Naar boven