• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag betreft Benzine tanken

___Rebel___

Post weinig
Even vraag betreft benzine tanken.

Ik ben zins kort de eigenaar van een senator 3.0i uit 85

Als ik tank bij diverse benzinepomps, dan slaat de slang van de pomp niet uit, maar komt wel benzine over mijn hand heen en de tank is nog niet eens vol. :swear

Maar daarna kan ik wel opnieuw tanken als ik even wacht.

En dan langzaam tanken.

Heeft dit te maken met slechte ontluchting van mijn benzinetank ??

En wat kan ik eraan doen ? , ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt bij andere auto's.

Als de pomp aftikt, en je daarna na even wacht, kan je zeker nog een liter of 3 bijtanken.

Maar dan moeten wel je retourslang enz.. goed zijn, want anders gaat het lekken. Die retourslangen zijn vaak door de jaren heen poreus geworden.

Ik tank altijd tot aan de eerste afslag. En dan staat de benzinemeter echt wel helemaal bovenaan, maar niet uit de schaalverdeling.

origineel gepost door Steven_stepje

origineel gepost door rinus de boer

Als de pomp aftikt, en je daarna na even wacht, kan je zeker nog een liter of 3 bijtanken.

Maar dan moeten wel je retourslang enz.. goed zijn, want anders gaat het lekken. Die retourslangen zijn vaak door de jaren heen poreus geworden.

Ik tank altijd tot aan de eerste afslag. En dan staat de benzinemeter echt wel helemaal bovenaan, maar niet uit de schaalverdeling.

De topicstarter heeft hetzelfde probleem als mij.

En bedoeld wat anders.

Bij het tanken, behoort de spuit te tikken en daarna af te slaan.

Dat doet die wel, maar dan heb ik (en de topicstarter) al de mouw onder de benzine.

Pcies Steven,

Zou dit een senator kwaaltje zijn of er er moet toch iets vervangen worden.

Ik zal zeker eens de volgende keer even de hendel 1/4 slag draaien en dan tanken en wie weet dat het helpt.

Zijn er nog meer toevallig, opel freaks met dit probleem????

Misschien heb ik er geen last van, omdat ik de hendel altijd vast houd, en zodra ik het gorgelende geluid hoor van de benzine in de vulpijp, laat ik de hendel een beetje los, en dan tikt hij netjes af zonder benzine te morsen.

Maar als ik dat niet doet, dan heb je inderdaad kans, dat er benzine uitfloept. En dat gebeurt gewoon bij verschillende Opelmodellen, Manta's, Calibra's, Monza's, enz. Alleen bij mijn Kadettje gebeurt dat niet.

Er zit toch zo'n ontluchting piemeltje in je vulhals? als je dat met de spuit ook mee induwt is het dan niet beter?

origineel gepost door manta1988

de hendel erin doen en dan een kwartslag draaien??

helpt wel bij de manta iig

Deze manier werkt ook bij een senator.

Probleem opgelost.

Terug
Naar boven