Veldmaatbeunhaas
Post weinig
Ik ben bezig met mijn blokje voor elkaar te maken voor in mijn c kadett. Ik heb een c20xe en ga straks met dubbele carburateurts rijden. Ik heb een ontsteking van een manta 1.8s. Ik heb nu mijn distrubutiekap eraf gehaald en kom erachter dat het nokkenas tandwiel dat bij de onsteking hoort niet overeen komt met het originele nokkenas tandwiel. In diameter is het tandwiel van de 1.8s groter en deze heeft 42 tanden terwijl mijn originele er 46 heeft. Dus de 1.8s heeft minder tanden en ook nog eens grotere tanden.
Zit er verschil in nokkenas tandwielen van de 1.8s? Indien dit niet zo is, wat moet ik dan vervangen naast de andere nokkenas tandwiel, de riem en de krukas poulie(weet er zo geen andere naam voor).
Weet iemand nog andere oplossingen? Ik zal vast niet de eerste zijn die dit tegenkomt?
Zit er verschil in nokkenas tandwielen van de 1.8s? Indien dit niet zo is, wat moet ik dan vervangen naast de andere nokkenas tandwiel, de riem en de krukas poulie(weet er zo geen andere naam voor).
Weet iemand nog andere oplossingen? Ik zal vast niet de eerste zijn die dit tegenkomt?