• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag mbt Astra G OPC2 bumper

Baas J.

Post veel
1284488600-360.jpg

Bij de kleine luchtsleuf onder je mistlamp kan je blijkbaar nog iets monteren? Is dat voor een luchtgeleidings inzetstuk ofzo? Of kan daar iets anders gemonteerd worden? Per kant zitten 2 bevestigingspunten.

Ja maar je hebt luchtgeleiders op de draagarmen (ik wel in elk geval) en je hebt dus blijkbaar inzetstukken voor je bumper, en die zijn nieuw voor mij. Wist niet dat die bestonden, ook nog nooit op andere bumpers gezien. Die lippen ken ik wel.

Anyway, ik zal de geleiders toch niet monteren want er komt verlichting in die sleuven.

Bumper komt van GM - tuningparts en kost 659,-.

Zag al wel dat het niet meteen past icm de FMIC, zal dus wel iets aan moeten gaan passen.

Het kan wel wat er geopperd word hier. Leds erin. Zal wel leuk staan.

Maar het zijn luchtsleuven voor het remmenwerk.

1285609577-240.jpg

Hier in gemonteerde toestand, Leds te zien in onderste luchtsleuven.

Gekozen om niet de originele bumpergrill te plaatsen, gaten waren naar mn zin te groot, je kon de IC ook niet goed zien en klemde tegen bumper.

Daarom stuk uit bumper gezaagd om m lekker te laten passen icm de IC. Daarna zwart fijn gaas geplaatst.

Maandag gaat alles naar de spuiter :thumbup

Terug
Naar boven