• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraag over bak

@wim-v6 wrote:De Vectra is dus van voor 1999.

F18 bak..

Doet deze kraken bij schakelen naar achteruit???

willem

ja hij is van 96 en nu is het denk afglopen hij wilt niet meer inzijn achteruit en in zijn 5 de 1234 die

doen het wel en heel mijn linker wiel zat onder de olie

maar ik denk niet dat het van mijn bak maar rem olie wand olie zat aleen op mijn wiel en nietveder onder de auto

ik weet niet wat er aan de hand is met die auto maar ik denk dat die afgelopen is

met deze auto

gr

@wim-v6 wrote:De Vectra is dus van voor 1999.

F18 bak..

Doet deze kraken bij schakelen naar achteruit???

willem

ja hij is van 96 en nu is het denk afglopen hij wilt niet meer inzijn achteruit en in zijn 5 de 1234 die

doen het wel en heel mijn linker wiel zat onder de olie

maar ik denk niet dat het van mijn bak maar rem olie wand olie zat aleen op mijn wiel en nietveder onder de auto

ik weet niet wat er aan de hand is met die auto maar ik denk dat die afgelopen is

met deze auto

gr

Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?

@Haasje17 wrote:Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?

de schakel stang is niet stuk die is just goed ik den meer dat mijn bak overleden is

weet iemand waar ik goed koop een anderen bak er onder ken doen

en ik wil wel zelf voor die bak zorgen want ik heb er al 1 op het oog een gereviceertde

voor een f18 bak waar moet ik op letten als ik zo.n bak gaat hallen

gr

Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?

nou we zijn er achter mijn bak is dus overleden

dus dat word een nieuw maar goed ik heb nu een anderen gekocht voor 200 euro een gereviceerd en ook nog een nieuwe klopeling er bij dus dat is niet zo duur

vind ik dan hoor

en hij word er ook onder gemonteert en daar ban ik 250 euro voor kwijt

dus in het totaal 450 dat vind ik een koop je

gr

@Haasje17 wrote:Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?

de schakel stang is niet stuk die is just goed ik den meer dat mijn bak overleden is

weet iemand waar ik goed koop een anderen bak er onder ken doen

en ik wil wel zelf voor die bak zorgen want ik heb er al 1 op het oog een gereviceertde

voor een f18 bak waar moet ik op letten als ik zo.n bak gaat hallen

gr

nou we zijn er achter mijn bak is dus overleden

dus dat word een nieuw maar goed ik heb nu een anderen gekocht voor 200 euro een gereviceerd en ook nog een nieuwe klopeling er bij dus dat is niet zo duur

vind ik dan hoor

en hij word er ook onder gemonteert en daar ban ik 250 euro voor kwijt

dus in het totaal 450 dat vind ik een koop je

gr

@sw_reijnders wrote:absoluut

wel de goede eindverhouding van de bak?

waar komt die bak onder uit?

die bak komt onder een vectra b x18xe de zelfde als mijn auto

die beste man hebt hem via de kenteken gekeken dus moet wel passen

gr

Ook daar zijn verschillende verhoudingen in geleverd..

je hebt de CR en WR varianten en die weer met verschillende eindverhoudingen..

zo'n moment van kapotte bak kan je vaak ook aangrijpen om bijvoorbeeld te kiezen voor andere vrhoudingen..

Rijd je bijvoorbeeld lange stukken kan je kiezen voor een lange verhouding, dat is zuiniger (minder toeren op de snelweg)

Rijdt je vaak kortere stukken of sportiever, kan je kiezen voor een bak met kortere verhoudingen, dat rijdt sportiever en fijner in de stad..

Willem

@sw_reijnders wrote:absoluut

wel de goede eindverhouding van de bak?

waar komt die bak onder uit?

die bak komt onder een vectra b x18xe de zelfde als mijn auto

die beste man hebt hem via de kenteken gekeken dus moet wel passen

gr

hoi nou is mijn bak en die lek gemakt maar nou blijft hij lekken in het mogelijk dat het dan de kiring is aan de kand van de distrubitsie is of ken dat niet als hij die kiring lek is bij de dis dan moet hij daar ook lekken of is dat niet zo als hij bij de dis lekt dan het dan bij de versnelings bak er uit komt

laat het me gouw weten

gr

Ook daar zijn verschillende verhoudingen in geleverd..

je hebt de CR en WR varianten en die weer met verschillende eindverhoudingen..

zo'n moment van kapotte bak kan je vaak ook aangrijpen om bijvoorbeeld te kiezen voor andere vrhoudingen..

Rijd je bijvoorbeeld lange stukken kan je kiezen voor een lange verhouding, dat is zuiniger (minder toeren op de snelweg)

Rijdt je vaak kortere stukken of sportiever, kan je kiezen voor een bak met kortere verhoudingen, dat rijdt sportiever en fijner in de stad..

Willem

Er kan vanalles lekken:

- Carterpan pakking (Dubbel Carter lekt vaak op de tussenpakking)

- Oliekeerring distributie zijde lekt ook aan de distributiezijde

- Olielekkage kan ook van hogeraf komen, denk aan klepdekselpakking, Oliefilter etc etc.

willem

hoi nou is mijn bak en die lek gemakt maar nou blijft hij lekken in het mogelijk dat het dan de kiring is aan de kand van de distrubitsie is of ken dat niet als hij die kiring lek is bij de dis dan moet hij daar ook lekken of is dat niet zo als hij bij de dis lekt dan het dan bij de versnelings bak er uit komt

laat het me gouw weten

gr

Er kan vanalles lekken:

- Carterpan pakking (Dubbel Carter lekt vaak op de tussenpakking)

- Oliekeerring distributie zijde lekt ook aan de distributiezijde

- Olielekkage kan ook van hogeraf komen, denk aan klepdekselpakking, Oliefilter etc etc.

willem

Terug
Naar boven