• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over keuringsrapport

eerste-opel

Post weinig
Voor een half jaartje terug is mijn auto APK gekeurd. Toen ook voor het laatst hier actief geweest helaas, maar druk druk druk.

Nou zat ik van de week op een andere autosite en daar kwam ik het verschil tegen tussen AC en RA onder gebreken (adviespunten). Er staan een stuk of 6 dingen waarvan 1 reparatieadviespunt. Om precies te zijn is dit 'het airbag- en/of gordelspansysteem functioneert niet naar behoren'. Je zou zeggen dat een auto daarop afgekeurd wordt, maar niets is minder waar zoals hieronder in de link te zien is.

http://www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=245" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens is het zo dat bij alle 6 de punten er een soort boomblaadje voor staat, zonder dat er iets ingekleurd is. Dat wil ook nog wel eens verschillen is het niet?

Toen ik de auto na de APK bij de universeel dealer hier ging ophalen werd er letterlijk gezegd er was niets bijzonders mee aan de hand. Ze hebben mij ook helemaal niet gebeld om dingen te overleggen ofzo wat ze normaal toch wel netjes doen. Dat weet ik uit ervaring van mijn ouders.

Wat nu eigenlijk mijn vraag is is een reparatieadviespunt wat niet ingekleurd is, moet je dat serieus nemen? Natuurlijk moet een airbag- en gordelspansysteem naar behoren functioneren maar ik mag toch aannemen dat als het echt te bont wordt dat ze hem afkeuren of niet?

EDIT: Dit bericht is niet zoals hier staat geplaatst op 12 september 2011 om 08.47u pm maar om 09.47 pm (21.47u om precies te zijn)/

Terug
Naar boven