• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag: Wel of niet schokbrekers vervangen bij het monteren v

Ik zit er al een tijdje over te denken, maar wil mijn auto, Vectra C 2.2 DTI uit 2003, graag verlagen. Dit wil ik graag doen met verlagingsveren van Weitec en dan 30 mm verlagen. (En tegelijk 18 inch Irmscher Evo Star velgen eronder)

Alleen hoor ik nu verschillende verhalen van zowel automonteurs en mensen van de autoshop die ook ieder weer een andere mening hebben. En aangezien zij je ook wel eens wat wilen verkopen weet ik ff niet meer wie ik moet geloven.

- Aan de ene kant hoor ik dat het verstandig is om gelijk ook mijn schokdempers te vervangen, omdat deze wel eens ingesleten kunnen zijn en ik dit (later) kan gaan merken.

- En aan de andere kant hoor ik dat het allemaal niets moet uitmaken en gewoon de verlagingsveren eronder kan doen, ook omdat als je zwaar beladen bent de schokbrekers ook meer inzakken en je dan ook niets merkt. En dat je bij een verlaging van 30 mm toch ook nog wel voldoende schokbreker overhoudt.

En ik weet dat een schroefset mooi is, maar kost allemaal wel een stuk meer geld, dus vandaar.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe denken jullie hierover?:hmmz

Terug
Naar boven