• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraag, Zit te twijfelen tussen 16 of 17 inch.

Beste opel liefhebbers,

Ik heb sinds een paar maanden een opel corsa c silverline uit 2006.

Heb al aantal dingen veranderd zoals xenon en me ramen geblindeerd.

Nu heb ik 15 inch velgen eronder en wil andere velgen.

Nu is mijn vraag: als ik 17 inch velgen doe word het rijcomfort dan erg slecht? Zijn daar mensen met ervaring mee? Ik laat voor de rest me veering standaart.

Zit te twijfelen tussen 16 of 17 inch.

Mijn dan is groot!.

Mvg wesley

Als je wielomtrek het zelfde blijft zal er weinig veranderen buiten dat iets van je comfort weg zal vallen omdat je met 17" minder band tussen de velg en het asfalt hebt zitten..

Als je wielomtrek groter wordt gaat je auto iets hoger staan, je snelheid minimaal afwijken en als je weinig vermogen hebt minder snel van 0-100 gaan

Als de wielomtrek het zelfde blijft kan het geen kwaad.. Zorg wel dat de ET waarde hetzelfde blijft.. Anders heb je kans dat je wielen te ver naar buiten of naar binnen staan en aan gaan lopen...

ET is als het goed is 49, ET hoeft niet exact hetzelfde te zijn normaal zou 5 erboven of 5 eronder goed moeten zijn, vaak ook nog wel meer, maar dan zul je moeten passen.

Terug
Naar boven