• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje :groene draad computer manta gsi

eddepet007

Woont hier bijna
aangezien ik nog steeds problemen heb met afslaan van mijn manta

en bijna alles vervangen heb denk ik dat er een breuk in de kabel naar de computer zit

nu de vraag als die onder broken wordt loopt dan benz pomp ook niet meer ?

deze draad kan ik toch rechtstreeks trekken op de bobine ?

@eddepet007 wrote:aangezien ik nog steeds problemen heb met afslaan van mijn manta

en bijna alles vervangen heb denk ik dat er een breuk in de kabel naar de computer zit

nu de vraag als die onder broken wordt loopt dan benz pomp ook niet meer ?klopt, de pomp zou dan ook moeten stoppen

deze draad kan ik toch rechtstreeks trekken op de bobine ?, ja

maar als je een lampje voor nood, op je pomp zet, weet je of je pomp stopt als je de klacht hebt, want dan kun je het zien

wel goede massa bij je ontstekings module ed, ... daar had ik het een keer in zitten namelijk, dus vandaar.

Das in orde hans

Modulle bobine onsteking etc al vervangen en tig x na gekeken

Ook kabelboom injecktie en computer vervangen

Gtw :

ja had gestart en test lampje brande niet van daar

Morgen maar nieuwe draad trekken en andere pomp er omder heb met mijn stomme kop lipje van plus af gebroken

Mm blijft raar verhaal met ding

Andere pomp der onder draad rechtreeks op bobine gezet

Starten lopen

Rij weer 20 km ofzo weer uit gevallen

Je pomp gaat toch lopen als je LMM uit de rustpositie komt? Dan nog een relais-tje, verder toch geen rocket sience?

Heb je het lampje in je interieur gemaakt? Want anders heeft het geen zin. Je moet namelijk kunnen zien of je pomp, net voordat je merkt dat de motor er mee ophoudt, stopt.

Misschien interessanter om je toerentellerdraad (juist ja die groene) vlak bij de computer aan het groenedraadje aan te sluiten. Dan kun je zien of de ontstekingspulsen vanaf je ontsteking wegvallen. Dat is namelijk het hoofdsignaal voor de inspuitpulsen.

Dan zou je ook nog de spanning kunnen meten die op je verstuivers staat (multimeter aansluiten en in de auto leggen.

Zo maar even wat gedachten.

Succes.

Injecktoren gaan wel open zet

Ik nl constant 12v op de pomp blijft hij wel lopen

Lmm en injecktie kabel boom zijn immidels vervangen van een goed lopende ook relais etc

Ene keer rij je 180 km geen probleem andere keer sta je om de paar km

zekering vuil ?

heb ik jaren geleden gehad, ff de boel schoongemaakt, klaar, soms wel en soms geen contact

Ja zoiets zou het moeten zijn

Nu eens constante plus direckt op accu zet en dan maar eens kijken wat hij doet zo met test rit

ja, maar dan weet je nog niet waar het zit, ik weet, is onhandig, maar gewoon op de punten waar altijd spanning moet blijven, lampje aansluiten, en dan zie je gelijk war deze weg valt, op het moment dat hij uitvalt

ooit een ford in onderhoud gehad, met zoiets, bij uitval, motorkap open, direct weer dicht gooien, en weer rijden, soms na 10 km, soms na 1000 km

zoek je maar rot, vind je echt nooit.

maar jouw probleem moet met een proeflampje toch te vinden zijn

Ja weet het gtw

Maar na een dik jaar mischien gevonden waarschijnlijk zit het in de constante plus op de 3 polige stekker

Van injecktie. Met test lampje meten brande hij daar zwak of niet

Die nu even rechtstreeks op plus gezet

50 km gereden ging goed

Maar aangezien het eerst een 1800 was is er wel meer rommel in de bedrading wat ik tegen kwam

Als hij nu blijft lopen dan moet het dit seizoen maar even zo en komt er vant winter een compleet andere boom in

Ja gelukkig wel wel met wat nood draden maar goed

Tzt maar eens andere boom erin

Vrouwtje is nu iig blij dat ze weer kan rijden

Terug
Naar boven