• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje mbt koppeling B2

Corsa_B_66

Post weinig
Beste,

Even een korte vraag over de koppeling van een Vectra B2 X18XE1 uit 2000.

Werkt deze hydraulisch? Zo ja, heb namelijk een probleem dat de koppelings pedaal heel af en toe slap is, dus geen druk.

Heb 1 keer mee gemaakt dat ik weg wilde rijden, dus koppeling ingetrapt, en ander voet op de rem starten liet de rem los en wilde langzaam de koppeling op laten komen maar deze bleef gewoon ingetrapt en de auto ging langzaam rijden en bleef dus in zijn 1 hangen en kreeg hem niet ontkoppeld :wtf dus paar keer goed pompen werkte en hij kwam los en daarna niet echt problemen mee gehad. (wel heb ik dat ie regelmatig moeilijk in zijn 2 wil, wat helpt is even snel naar 3 dan weer naar 2) Maar ik heb het idee dat ie af en toe slap is. Ook merk ik dat ik heel langzaam rem olie verlies (heb al 1x bijgevult tot max, want lampje begon te branden). Hierna even alle remleidingen, remcilinders en onder de pedalen laten checken op lekkage, maar deze was er niet. Ook niet ergens bij het blok oid alles is kurk droog.

Heb al wat info gezocht, er zit dus zo een hydraulische pomp hoe je het ook noemt boven bij het pedaal, en een in de versnellingsbak. Maar welke van de 2 kan het zijn? En waar blijft het verloren remvloeistof, en kan dit kwaad? Zelf dacht ik eerst aan de hoofdremcilinder die wellicht intern lekt, maar als ik de info zo her en der lees dan vermoed eerder met de klachten die ik heb een van de hydraulische pompen van de koppeling...

Alvast bedankt voor de tips en info :thumbup

Terug
Naar boven