• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje opel manta

ik zou graag mijn ohc 1,8 super uit 1987 met varajet 2 carburateur opnieuw laten afstellen.nu zoek ik dus een goed adresje, ik zelf woon in amsterdam.

de klachten zijn inhouden als je gas geeft,schokkerig optrekken en tijdens constante snelheid licht schokkerig vooral onder en rond de vijftig km/uur.graag een adresje met testbank, alvast bedankt voor eventuele adviezen

mooie carberateurs varriette maar kut om af te stellen

weet je zeker dat ie niet ergens vals lucht trekt voetpakking lek wil ook nog wel eens gebeuren

ja kan bart schippers proberen heeft de mijne ook afgesteld. hij zit in loosdrecht dus redelijk dicht bij voor jou. alleen heeft hij volgen mij geen testbank. gewoon even een belletje eruit gooien op 0355824055 of 0618465951

Niet aan beginnen voordat je alles van de ontsteking hebt vervangen:

Verdeelkap,

rotor,

Bougies,

Bougie-kabels,

Bobine-kabel,

eventueel daarna nog even proberen met andere bobine en module (lenen?).

Ontstekingstijdstip controleren.

Daarna gaan controleren op valse lucht met een spuitbusje remmenreiniger (om de carburateur heen spuiten en alle vacuumslangen.)

Dat was bij mij ook het geval hij wou maar niet normaal lopen.

nieuwe ontsteking verdelerkap bougies contactpuntjes

en toen kleppenstellen en op tijd zetten en daarna nooit problemen met de carb gehad

origineel gepost door postbusmanta

Niet aan beginnen voordat je alles van de ontsteking hebt vervangen:

Verdeelkap,

rotor,

Bougies,

Bougie-kabels,

Bobine-kabel,

eventueel daarna nog even proberen met andere bobine en module (lenen?).

Ontstekingstijdstip controleren.

Daarna gaan controleren op valse lucht met een spuitbusje remmenreiniger (om de carburateur heen spuiten en alle vacuumslangen.)

Weet iemand een adresje waar je dit soort spulletjes voor een leuk prijsje kan krijgen?

Terug
Naar boven