• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over antenne, Astra H antennevoet op Astra G ?

Hallo Forumleden, ik heb een vraagje.

Op mijn Astra G, 1998, Station, is het rubber van de antennevoet helemaal weg en ontvangst niet helemaal denderend.

Dus nieuwe voet besteld (alleen Radio), ik vond het model voor de OPC Astra H, mooier en mooi ruimte voor eventueel een spoiler.

Echter de aansluitingen (tussen antenne kabel en de voet) zijn dus helaas niet hetzelfde.

Heeft er toevallig al iemand hetzelfde gedaan en hoe heb je dit opgelost?

Op de auto zitten dus, op de coax een male Iso aansluiting met schroefdraad (i.v.m. borging denk ik), plus een (denk 12 V) voedingskabeltje voor de versterker in de antennevoet.

Aan de nieuwe antennevoet zit een FAKRA achtige female aansluitng op de coax, zonder aparte aansluiting voor 12V voeding.

Het is volgens mij geen echte FAKRA maar kleine eigen Opel aanpassing daarop (binnenwerk lijkt wel echt FAKRA specs).

Zit er in zo'n Astra H OPC, dak antennevoet wel een versterker ingebouwd? (verkoper zegt van wel).

Weet iemand of er in de handel een pasklare verloopkabel, adapter te koop is ?

Of een tip over een verloopkabel met enig aanpassing mag ook, solderen e.d. is geen probleem.

Alvast dank.

Terug
Naar boven