• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over veerpoten van 1.6 automaat

Sebbe GSI

Post vaak
Hey

Ik had een vraagje welke verpoten passen onder een kadett e automaat 1.6i

Die van een 1.3 of van een 2.0 heb ze namelijk allebij legen maar moet even weten welke het zijn kan ik ze klaar maken voor onder de auto want de wiel lagers zijn overleden die er nu onder ziten.

Groeten bas.

Ok als nog iemand het kan bevestigen kan ik de 1.3 poten klaar maken en kunne ze er onder lagers die op zijn is geen rijden.

Groeten bas.

2 liter zou moeten passen want je hebt ook 1600 big blok en auto maat zijn zowiezo dikker dus zou t zelfde als de 2l moeten zijn

Ok als nog iemand het kan bevestigen kan ik de 1.3 poten klaar maken en kunne ze er onder lagers die op zijn is geen rijden.

Groeten bas.

Zijn idd best dike assen maar wil het wel even zeker weten want anders maakt ik voor niks een set poten klaar met verlaaging en al als het dan nog de verkeerde zijn.

Groeten bas.

2 liter zou moeten passen want je hebt ook 1600 big blok en auto maat zijn zowiezo dikker dus zou t zelfde als de 2l moeten zijn

Volgens opel infos:

C16NZ = Kadett E (F13/4, F13WR/CR, THM 125)

In mijn ogen dus gewoon een smallblockje :) Van de 1.3 zou moeten passen dus. (Bigblock hangt vaak een F16 of hoger achter.)

Je kan ook uiteraard even in een onderdelen programma kijken of de wiellagers het zelfde zijn tussen de 1.3 kadett-d en kadett-e 1.6.

Zijn idd best dike assen maar wil het wel even zeker weten want anders maakt ik voor niks een set poten klaar met verlaaging en al als het dan nog de verkeerde zijn.

Groeten bas.

Volgens opel infos:

C16NZ = Kadett E (F13/4, F13WR/CR, THM 125)

In mijn ogen dus gewoon een smallblockje :) Van de 1.3 zou moeten passen dus. (Bigblock hangt vaak een F16 of hoger achter.)

Je kan ook uiteraard even in een onderdelen programma kijken of de wiellagers het zelfde zijn tussen de 1.3 kadett-d en kadett-e 1.6.

Terug
Naar boven