• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje.... problemen hij is weer klaar!

mooiwark

Post weleens wat
waar zit de waterpomp van een vectra b v6 eigenlijk? heb mijn db riem laten vervangen... maar nu komt er een ratelend geluid onder de kap weg... ze hebben ook direckt de waterpomp vervangen. maar ik denk dat er wat mis is gegaan... heb ook het gevoel dat mij multieriem heel erg strak staat... heb hem zaterdag weer opgehaald. en gister zou ik naar een meeting in heereveen gaan, en onderweg bij een benzinepomp hoorde ik het ineens... dus heb mij af laten slepen:( ze zijn vanmorgen weer aan de gang gegaan. en vanmiddag kon ik hem weer afhalen.. maar het geluid was er nog steeds. de garage heeft wel al toegeven dat het gewoon goed moet zijn... dus dat scheelt wel weer. maar wordt er niet echt vrolijk van...

is het echt ratelend of meer een piepend geluid? kan de rollen zijn van de distributie.. als dit het geval is zal ik nooit meer naar die garage gaan als ik jou was.. kan ook een looprol zijn van de multieriem.. die krijgt door een te strakke riem ook meer te voortduren nu. Als je de multieriem een kwartslag kan draaien is hij op juiste spanning, meer of minder is niet goed..

origineel gepost door Silverspeed

is het echt ratelend of meer een piepend geluid? kan de rollen zijn van de distributie.. als dit het geval is zal ik nooit meer naar die garage gaan als ik jou was.. kan ook een looprol zijn van de multieriem.. die krijgt door een te strakke riem ook meer te voortduren nu. Als je de multieriem een kwartslag kan draaien is hij op juiste spanning, meer of minder is niet goed..

het is wel een ratelend geluid... maar zit de waterpomp vooraan? weet ik zeker dat het daar weg komt...

origineel gepost door mooiwark

origineel gepost door Silverspeed

het is wel een ratelend geluid... maar zit de waterpomp vooraan? weet ik zeker dat het daar weg komt...

zit je waterpomp op de distributieriem? zo ja dan moet je effe naar www.hbase.nl gaan, daar vul je je kenteken in, dan krijg je 3 kolommen, in de eerste staat ergens riemen tussen, daar klik je op, daarna krijg je een lijst waar je aan de rechterkant een klein wit plaatjes ziet bij eentje, daar ga je op staan (dus niet klikken) hij word automatisch vergroot. Daarop staat dan ergens wp wat staat voor waterpomp..

Is het geen Resonantie op het midden toeren gebied.

dat heb ik ook bij mijn V6.

Dit word bij mij veroorzaakt door een gescheurde distributie afdekkap.

Waterpomp zit op de MULTIERIEM.

Deze zit echt in het midden.

Grote zwarte schijf die midden uit de distrikap komt.

Willem

ScheurendistrienwaterpompV6.jpg

Willem

origineel gepost door wim-v6

Dat is de AIRCO pomp

ik denk dat de multiriem 1 of 2 spoortjes verkeerd ligt.

Willem

je was dicht in de buurt;) maar naar lang zoeken zijn ze er achter gekomen dat de multi riem niet goed was...zat ook een nieuwe op... ze zijn er toch meet naar de opelgarge gegaan. er hoefde maar een beetje verschil in de riem te zitten en ze gaan al raar doen. zijden ze. ingevolg maar wel weer gewoon naar de opel garage. dit is een goeie les geweest voor mij:)

origineel gepost door Gts32v6

En,al duidelijkheid?? (had je nog gespot afgelopen zaterdag op de veenstraat).

Gr. Gts32v6

heb je niet gezien.... kwam je een tijdje geleden ook nog tegen in musselknoal:P

Terug
Naar boven