• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje synchronisatie achteruit versnelling

paulers

Post weinig
Ik heb een vraagje. Wie herkent dit ook ?

Ik heb een astra uit 2010 (H), 1.6 benzine.

Nu merk ik dat wanneer ik de achteruitversnelling inleg ik 100% absoluut stil moet staan.

Zodra de auto nog maar iets rolt, dan leg ik de versnelling met enorm gekraak in (tandjes poetsen).

Aangezien ik nog garantie op de auto heb , ben ik al eens teruggegaan naar de dealer , die verklaart dat het normaal is aangezien de versnellingsbakken van opel geen synchronisatie hebben in de achteruit.

Een maatje van me heeft een nieuw model astra 1.4 Turbo , die dit niet (merkbaar) vertoond.

Ik weet dat de bakken van opel soms een beetje kunnen haken , maar daar valt zeer goed mee te leven , dat is geen probleem. Ik wil graag even zeker zijn van de verklaring van de dealer , zeker als ik straks na de garantie alsnog op kosten wordt gejaagd en dit een gebrek blijkt en geen produkteigenschap.

Wie heeft hier nog meer last van , en is dit nu inderdaad normaal :???:

Bedankt voor jullie ervaringen

Niet helemaal Haasje.

De Getrag bakken zijn op de achteruit versnelling gesynchroseerd, zo ook de M20 en M32 bakken.

Willem

Niet helemaal Haasje.

De Getrag bakken zijn op de achteruit versnelling gesynchroseerd, zo ook de M20 en M32 bakken.

Willem

Wat je zegt klopt.

Echter mijn vorige auto's kon ik iets vooruit rollen en de versnelling al inleggen.

Net zoals je nog een beetje achteruit kan rollen en rustig je eerste versnelling weer inleggen, je bak synchroniseerd de tandwielen dan . ( iets wat volgens de dealer niet gebeurd tijdens ietsje vooruit rollen en de achteruitversnelling inleggen. Je merkt het bij straatje keren, is altijd wat haastiger, ik moet echt 100% stilstaan anders heb ik al gekraak).

paul

Wat je zegt klopt.

Echter mijn vorige auto's kon ik iets vooruit rollen en de versnelling al inleggen.

Net zoals je nog een beetje achteruit kan rollen en rustig je eerste versnelling weer inleggen, je bak synchroniseerd de tandwielen dan . ( iets wat volgens de dealer niet gebeurd tijdens ietsje vooruit rollen en de achteruitversnelling inleggen. Je merkt het bij straatje keren, is altijd wat haastiger, ik moet echt 100% stilstaan anders heb ik al gekraak).

paul

Ehhmm. Als je niet stilstaat en je gaat naar zn achteruit is dit heel logisch.

Je tandwielen draaien nog vooruit en jij wil ineens achteruit de andere richting in?

Ehhmm. Als je niet stilstaat en je gaat naar zn achteruit is dit heel logisch.

Je tandwielen draaien nog vooruit en jij wil ineens achteruit de andere richting in?

Dank je willem, kan ik weer rustig slapen....geen miskoop.. haha :D

Even aanleren om rustig straat te keren, valt er best mee te leven. :thumb

paul

Dank je willem, kan ik weer rustig slapen....geen miskoop.. haha :D

Even aanleren om rustig straat te keren, valt er best mee te leven. :thumb

paul

Jup, jij hebt een F17, deze heeft GEEN synchronatie op de achteruit, net als alle ander F10 t/m F20 bakken.

Willem

Jup, jij hebt een F17, deze heeft GEEN synchronatie op de achteruit, net als alle ander F10 t/m F20 bakken.

Willem

Wim, thnx voor je reply.

Ik begrijp dus uit jouw reactie dat er idd bakken zijn die niet synchroniseren , en bakken die wel synchroniseren?

Dus voor mij even zaak om uit te zoeken welke bak ik heb.

Ik heb een motorcode Z16XER. Volgens internet zit daar een F17+CR bak op.

Weet iemand of die gesynchroniseerd is

Paul

Wim, thnx voor je reply.

Ik begrijp dus uit jouw reactie dat er idd bakken zijn die niet synchroniseren , en bakken die wel synchroniseren?

Dus voor mij even zaak om uit te zoeken welke bak ik heb.

Ik heb een motorcode Z16XER. Volgens internet zit daar een F17+CR bak op.

Weet iemand of die gesynchroniseerd is

Paul

Wat ik met mijn inmiddels 19 jaar oude Fje hebt is het volgende:

Achteruit -> moet ik stil staan anders hoop geknars :P

1&2 -> voor dat ik hem in z'n 1 krijg moet ik ook haast stil staan of echt stil staan.

Is dat een beveiliging? Voor de rest schakeld ze perfect...

Tony.

Wat ik met mijn inmiddels 19 jaar oude Fje hebt is het volgende:

Achteruit -> moet ik stil staan anders hoop geknars :P

1&2 -> voor dat ik hem in z'n 1 krijg moet ik ook haast stil staan of echt stil staan.

Is dat een beveiliging? Voor de rest schakeld ze perfect...

Tony.

Ik heb ook hetzelfde op m'n Astra G Coupé met F17-bak.

Op de Vec-C van m'n ouders met Z22YH kan het weer wel.

De vertanding van de achteruit is ook recht ipv schuin (dat veroorzaakt ook dat gejank als je achteruit rijdt met een vaartje). Dat kun je ook niet synchroniseren, geloof ik.

Ik heb ook hetzelfde op m'n Astra G Coupé met F17-bak.

Op de Vec-C van m'n ouders met Z22YH kan het weer wel.

De vertanding van de achteruit is ook recht ipv schuin (dat veroorzaakt ook dat gejank als je achteruit rijdt met een vaartje). Dat kun je ook niet synchroniseren, geloof ik.

ik heb het ook op m'n astra coupe z20let

en op mijn vaders wagen precies het zelfde liedje, astra H 1.8

maar erg storend vind ik het niet, gewoon een kwestie van mak aan doen

Terug
Naar boven