• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje voor de ver-gevorderde

Astraman

Post veel
Opel-GTW_Geneve_Concept.jpg

Ik ben een beetje info aan het verzamelen voor Opelpedia.

Weet iemand iets van deze concept. Het schijnt dat Opel (lees: GM) bezig is geweest met het ontwikkelen van wankelmotoren. Deze GT/W(ankel) zou een sportwagen met zo'n moter moeten zijn/worden.

Weet iemand of daar gegevens van zijn of is dit alles een vroege dood gestorven?

Jah maar die was er toen dus al, daar had je toen idd de diplomat cd voor als prototype, de bitter is dat daadwerkelijk geworden en je had nog intermechanica. Die hoek werken ze alleen met v8-en maar dat wankel verhaal lijkt wel stoer. Zou voor mij iig nieuw zijn. Maar zoals ik al zei, kan ook bij deze gebleven zijn. Zal wel niks meer van rond rijden, als het dat al gedaan had.

1975 Opel GT-W Geneve

In Geneva in 1975, Opel revealed a beautifully streamlined two-seater, the “Genève”. Engineered to take a Wankel-type rotary engine, its original name was “GT/W” (“W” for Wankel).

However, GM dropped its Wankel development program before the car was completed. Opel Design renamed it and exhibited its fiberglass mock-up as an eye-catcher at the show.

The Opel Geneve was a styling study by General Motors. It featured a mid-mouted Opel Diplomate V8 engine, with 5354cc, developing 230bhp and a top speed of 235 km/h. The car was never put into production.

De Chevrolet Vega en Monza waren zelfs ontwikkeld om wankel motoren kwijt te kunnen. Maar ook dit is een vroege dood gestorven. Kan er verder maar weinig over terugvinden.

Subzero-temperature durability testing of GM's Wankel rotary engine installed in 1973 Vegas began in Canada. Initially planned as a 1974 Vega option, the engine was first delayed, then planned for the proposed Vega-based Monza 2+2. The 1975 Monza's high floor tunnel was designed to accept the Wankel, but GM canceled the engine due its inability to meet emissions and fuel economy requirements.

@ Astraman, heb je toevallig het boek 'als de gesmeerde bliksem, een eeuw Opel'? Naast een leuk boek om te lezen een schat aan informatie voor Opel Wiki.

Geschreven door Piet de Jong en Andre van Roeden, ISBN90-804003-1-9, uitgeverij: Streamline Facility Group Holland b.v.

Die heb ik toevallig jah,:o heb hem wel paar keer doorgelezen maar ik zal eens zoeken, bedankt voor de tip. :thumbup

Terug
Naar boven