• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje winterbanden Vec C met ventielsensoren

opel-limbo

Post vaak
Beste Forummers,

Donderdag is waarschijnlijk de grote dag, dan kan ik mijn nieuwe Vec C gaan halen. Intussen druk bezig geweest om nieuwe winterbanden aan te schaffen en dat is gelukt. 4x Vredestein Snowtrac 2 op stalen velg maat 195/65/15 ET35.

Maar nu mijn vraag. Mijn nieuwe C is uitgerust met een bandendrukcontrolesysteem (leuk voor scrabble) met speciale sensoren op de ventielen die deze bandendruk doorgeven aan je computer. Nu ben ik echter van plan om deze ventielen met sensoren niet op mijn winterbanden te plaatsen want ze kosten meer dan 100 euries / stuk. Wie weet hoe je BC daarop reageert?? Graag jullie deskundig advies.

Groet Roel

De BC reageerd daar niet op. Hij krijgt geen info door omdat ze er niet zitten.

Mijn zwager had dit ook. En elke 2 maanden ging er weer een zo'n sensor stuk. Nu rijdt ie gewoon zonder en de BC meld helemaal niks!

ja meld zich wel

want hij kan ze niet vinden

maar de kunnen er beter helemaal af

die van die piepen altijd

bandspanning 2,5 zegt hij dan nou das genoeg

origineel gepost door Dietrich Concept

ja meld zich wel

want hij kan ze niet vinden

maar de kunnen er beter helemaal af

die van die piepen altijd

bandspanning 2,5 zegt hij dan nou das genoeg

Dan is dat bij de latere types dan.

Ik ken bij opel geen problemen met winterbanden er op zetten.

Met die franse rommel renault en psa. wel

Ze zijn wel duur ,maar geen 100,- p.st. ,op marktplaats staan regelmatig setjes van 4 voor ,ik dacht, 135,-

Terug
Naar boven