• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vragen Corsa betreft APK

Hallo Opel Sleutelaars,

Mijn Corsa moet vóór morgen gekeurt worden, daarom heb ik hem vandaag even laten keuren. Ik heb alleen zo mijn twijfels over de juistheid van de afkeuringen en kosten reparatie. Het betreffende APK Keuringsstation is wel RDW Erkend. De goede man van het bedrijf vertelde mij dat de volgende dingen zijn afgekeurt:

- Uitlaat lek, ik heb immers zelf het scheurtje gevonden, dit is in de buis tussen de katalysator en de tussendemper, bij 1 van de ophangbeugels(de scheur is +/- 1,5mm breed x 1cm lang), hier zit tevens zwart spul omheen, ik ben van mening dat dit exhaust repair paste is, of teer?!

- Voorbanden (bijna) glad, dit wist ik al.

- Achteruitrijverlichting werkt niet(Sensor is kapot denk ik, aangezien de lampenbolletjes heel zijn)

- Linker achterband door dat er een uitstulping in zit, deze is immers zo klein dat je hem niét met het blote oog ziet en alleen maar licht voelt(Dit afkeurpunt twijfelde ik aan of het echt een afkeurpunt was óf reparatie advies)

- Accu los?! (Ik vind dit een rare reden voor afkeuring aangezien hij inderdaad wel "kantelbaar" was, maar los genoeg zat om niet te kunnen verschuiven.

- Dimlicht afstellen (Wat moet ik mij hier bij inbeelden??)

Ook is mij verteld dat hij uitgelijnt moest worden, maar dit is niet een officieel afkeurpunt, dacht ik? Enfin, het autobedrijf vertelde mij dat zij 2 nieuwe (H4) lichtbolletjes hadden geplaatst in de koplampen, omdat de andere niet goed (meer) waren, dit bedraagt incl. keuringskosten €45,-(€20,- licht, €25,- apk keuring. Hier heb ik immers mee ingestemd, omdat ik hier al van op de hoogte was. Aan het eind van de weg heeft de monteur mij een rekening van ruim €600,- (excl. kosten voorlicht) voorgeschoteld, waaronder €295,- voor een nieuwe katalysator en montering hiervan? Hier is niks mis mee, want daar zit het scheurtje in ieder geval niet in.

Nu wil ik graag weten wat jullie hierover denken, met name over de prijs van de uitlaat reparatie en de achterband. Ook wil ik graag weten of ik de schakelaar zelf kan vervangen, ik dacht hem al gevonden te hebben (op de schakelbak, vlakbij het stuk waar de as van de versnellingspook de schakelbak ingaat)

Ik ben misschien een mieren****** dat ik alles natrek wat die kerel afgekeurt heeft, haha, maar heel eerlijk gezegt vertrouw ik hem niet, omdat hij mij niet eens het lek in de uitlaat wou laten zien, en ook een beetje een brok in zijn keel kreeg/zenuwachtig en kort af werd toen ik hierover begon. Het is immers voor mij ook crisis! haha

Voor ieder die het wilt weten, de betreffende auto is een Corsa-B; X1.4XE 16-klepper (Met Eco-Tec motor).

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg,

Mike

Terug
Naar boven