Wauw, zo snel al antwoorden!
Op dit moment denk ik dat ik goed moet zoeken naar een originele. Als jullie nog tips hebben (buiten Markplaatst om) waar ik ze zou kunnen vinden, dan houd ik me aanbevolen.
Het is zo dat ik altijd graag een Ascona had willen hebben, en nu zoek ik een substantiele hobby waar ik wat tijd, energie en geld in wil/mag steken. Tot nu toe heb ik veel digitale hobbies gehad, maar dat is bijna niet bij te houden die ontwikkelen. Ook had ik teveel hobbies, en dat heb ik nu al een stuk terug gebracht. Dus A en B gecombineerd; een Ascona-B
De ascona wordt een project om hopelijk samen met mijn pa aan te werken, om er een hoop energie en genoegdoening uit te halen, en om te onthaasten. Het hoeft dus niet allemaal in 1 maand klaar.
Om antwoord te geven op wat in bovenstaande topics wordt gevraagd: Wat wil ik nu eigenlijk:
Dat is meer een combinatie van dingen: Een Sportieve Ascona om voor te zorgen, maar ook zeker op zijn tijd eens lekker de sporen te geven. Ik denk dan aan een auto waarmee ik Rally's bezoek (als toeschouwer

, af en toe mee naar de Gamma kan als de Vectra bezet is, en om toertochtjes mee te maken op zondag-middag. Waarschijnlijk zal ik hem eens aan Pa uitlenen

. Hij mag van mij best rally-wit zijn met 4-puntsgordels, en een paar dikke HELLA schijnwerpers op de bumper.
Kwa techniek is er van mijn pa's kant uit een hoop mogelijk kwa kennis en middelen, maar ik wil hem niet met TE veel opzadelen, hij is best wel druk. Uiteindeljk zal denk ik ook het kostenplaatje meewegen.
Als ik hier boven dingen lees van andere achteras, andere remmen etc, dan is daarbij denk ik vooral de kosten de belemmerende factor. Als het allemaal voor niet al te veel te krijgen is, dan sleutelen we het er wel onder, dat is niet het probleem. Pa is al meer als 30 jaar monteur, heeft vroeger zelf aan Opeltjes gesleuteld, en beschikt over een garage met smeerput, en de meest uiteenlopende gereedschappen.
Nu ga ik maar weer braaf verder zoeken op het forum, naar mogelijkheden en opties.
Want bv; welke motor wil ik erin; dat is weer afhankelijk van de voor en nadelen van de verschillende types en generaties motorblokken, en welke verdere aanpassingen dit tot gevolg heeft. (S-motor, CIH-Motor, CNE-Motor, 2.0, 2.2, 2.4, carborateurs, injectie, etc etc etc)
Ik meld me wel weer als ik weer wat concrete vragen heb.