• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

VUIL OLIEFILTER

kan het vuile oliefilter van mijn Opel Astra break 17D invloed hebben op het vermogen van de auto?

als er een nieuw filter geplaatst wordt heb ik dan terug meer vermogen?

Nee klopt idd.

In theorie zouden een vuil brandstof of luchtfilter dat wel kunnen, maar dan moet het volgens mij wel echt helemaal vol zitten.

Je zegt om wat voor auto / motor het gaat, dus het is puur gissen naar andere oorzaken, maar misschien vuile egr, gasklephuis of 1001 van die andere dingen...

Nee klopt idd.

In theorie zouden een vuil brandstof of luchtfilter dat wel kunnen, maar dan moet het volgens mij wel echt helemaal vol zitten.

Je zegt om wat voor auto / motor het gaat, dus het is puur gissen naar andere oorzaken, maar misschien vuile egr, gasklephuis of 1001 van die andere dingen...

Van harte welkom op dit forum !!

Voor het plaatsen van foto's en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

Hartelijke groet, Rik

Van harte welkom op dit forum !!

Voor het plaatsen van foto's en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

Hartelijke groet, Rik

[rquote=1878056&tid=143474&author=samaiphon]het gaat om een astra break 17TD van 1998[/rquote]

Motorcodes voorkomen onduidelijkheid, dus misschien goed om die te vermelden.

[rquote=1878056&tid=143474&author=samaiphon]het gaat om een astra break 17TD van 1998[/rquote]

Motorcodes voorkomen onduidelijkheid, dus misschien goed om die te vermelden.

Als je vermogen te kort komt begin eerst met het brandstoffilter te controleren/vernieuwen luchtfilter controleren/vernieuwen

Als je vermogen te kort komt begin eerst met het brandstoffilter te controleren/vernieuwen luchtfilter controleren/vernieuwen

Olie filter heeft relatief weinig en niet snel invloed op je vermogen. Daar moeten wel andere dingen voor gebeuren.

Waarom denk je dat het je oliefilter is? Aanwijsbare redenen?

Olie filter heeft relatief weinig en niet snel invloed op je vermogen. Daar moeten wel andere dingen voor gebeuren.

Waarom denk je dat het je oliefilter is? Aanwijsbare redenen?

sorry mensen, ik heb een verkeerd probleem opgegeven; het was nl. niet een vuil oliefilter dat ik bedoelde (ik was blijkbaar nogal verstrooid!) maar het brandstoffilter hehe

nogmaals mijn verontschuldigingen... mea culpa

mijn dank aan allen die gereageerd hebben en me trachten te helpen hebben...

sorry mensen, ik heb een verkeerd probleem opgegeven; het was nl. niet een vuil oliefilter dat ik bedoelde (ik was blijkbaar nogal verstrooid!) maar het brandstoffilter hehe

nogmaals mijn verontschuldigingen... mea culpa

mijn dank aan allen die gereageerd hebben en me trachten te helpen hebben...

Samaihpon.. Het brandstoffilter kan wel invloed hebben. Het is ook wel belangrijk om die met regelmaat te vervangen, omdat je brandstofpomp ongeveer het duurste onderdeel van je auto is (gaat zeker over de 1000 euro heen). Een filtertje vervangen kan dus zeker geen kwaad!!.

Je hoeft trouwens niet bij iedere reactie op een topic een titel op te geven. Ik zie dat je er steeds VUIL OLIEFILTER boven zet, maar dat is ten overvloede, dat hoeft alleen als je een topic start, dit ter info.

Samaihpon.. Het brandstoffilter kan wel invloed hebben. Het is ook wel belangrijk om die met regelmaat te vervangen, omdat je brandstofpomp ongeveer het duurste onderdeel van je auto is (gaat zeker over de 1000 euro heen). Een filtertje vervangen kan dus zeker geen kwaad!!.

Je hoeft trouwens niet bij iedere reactie op een topic een titel op te geven. Ik zie dat je er steeds VUIL OLIEFILTER boven zet, maar dat is ten overvloede, dat hoeft alleen als je een topic start, dit ter info.

Terug
Naar boven