• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

VXR achterremmen gemonteerd :D

Baas J.

Woont hier bijna
278mm VXR achterremmen op de Coupe Turbo

340001.jpg

Nu nog even rood maken...

"Oude" set turbo achterremmen over... mogen weg voor zacht prijsje, helemaal compleet met klauwplaat, schijven en remklauwen. Blokken waren op.

340002.jpg

Bigger = better

en brengt alles weer in balans....had al 322 van voren...en nu 278 van achteren dus.. anders zijn je voorremmen overpowered, of die van achter underpowered waardoor je auto duikt. Tis maar hoe je het bekijkt.

dat maakt toch niets uit?

voor remt voor 80% achter 20%, als het goed is. waarom zou je dan grote schijfremmen nemen?

auto duikt altijd naar voren met remmen, :angel

denk dat jij het wel beter weet dan mij:P dus denk dat dit een leer topic wordt voor mij, en misschien vele andere

True, maar nu remt het dus weer in verhouding 80 - 20.

308mm - 264mm = 80/20

322mm - 264mm = ???

322mm - 278mm = 80/20

Zou wel graag willen, maar het past waarschijnlijk niet in het grotere ombouwplaatje wat ik heb.

Eerst maar eens verder uitzoeken wat er allemaal past, want ik wil er een Omega achteras onder gaan bouwen.

Heeft dat ook niet met de remverdeler te maken of hoe heet dat. Heeft volgens mij met de oppervlakte van de remcylinder wat de verdeling bepaald kwa remdruk. Achterrem is er voor de zaak in balans te houden tijdens hard remmen. Maar dat voel je eigenlijk alleen tijdens circuit gebruik, op de openbare weg verder niet

@RickR91 wrote:Jordi, zijn die remmen niks voor je??

heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

@Haasje17 wrote:

Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?

Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op...

goed bezig man,

nu maar hopen dat diegene achter jou net zo snel kan remmen als jij dat kunt :jerry

@Baas J. wrote:Er zit in de verste verte nooit iemand achter me :P

dat zou wel prettig zijn bij het stoplicht, dat iedereen 10 meter afstand houd hahaha

@RISL wrote:@Haasje17 wrote:

Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?

Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op...

Enkel de schijven aan de voorzijden zijn verschillend en de remklauwbeugels.

staat goed dat rood.

het komt vast door die velgen, want het lijken niet zo'n grote remschijven haha

Terug
Naar boven