• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waar koop ik een Spruitstuk voor webers??

TRPower

Post vaak
heey

inmiddels heb ik alles liggen,

nu moet ik alleen nog een spruitstuk hebben.

waar kan ik die halen?? bij biesheuvel staan er geen spruitstukken in de lijst...

of moet ik hun gewoon ff bellen/mailen??

en op ebay staat ook ff niets

Marc

Zelf maken! :)

Er is vast wel iemand op dit geweldige forum die een mooi flensje in elkaar kan flansen, kan je zelf bepalen hoelang de inlaten worden en in wat voor hoek je ze wil hebben staan!

Wou dat ik het zo had gedaan..

thnx 4 the marktplaatslink...

heb m n mailtje gestuurd

ennu @ piele:

laat jij een opmaat spruitje maken, koop ik die van jou haha :p

nja, ik heb zelf wel n flens voor aan de kop, aan een flens die aan de webers past kom ik wel, alleen t lassen... wil dr zoiezo wel gewoon n vacuum aansluiting voor de remmen op hebben, + dat mn dynamosteun gewoon moet passen

ik ga nu twijfelen ;)

origineel gepost door TRPower

thnx 4 the marktplaatslink...

heb m n mailtje gestuurd

ennu @ piele:

laat jij een opmaat spruitje maken, koop ik die van jou haha :p

nja, ik heb zelf wel n flens voor aan de kop, aan een flens die aan de webers past kom ik wel, alleen t lassen... wil dr zoiezo wel gewoon n vacuum aansluiting voor de remmen op hebben, + dat mn dynamosteun gewoon moet passen

ik ga nu twijfelen ;)

Hahaha! mischien zet ik het wel een keer door, maar voor dat lassen moet je ook niet bij mij zijn :P

Die vacuum aansluiting is niets meer dan een grote nipple in je dichtstbijzijnde inlaatbuis ;)

Orgineel in zon fabrieks spruitstuk zit hij ook nog niet, die moet je zelf boren en tappen.

De dynamo steun heb ik ook gewoon orgineel zitten, heb alleen een stukje van m'n dynamo af gefreesd, maar dat heb je volgens mij alleen als je zon liggend spruitstuk hebt, als hij schuin naar boven staat, heb je daar niet eens last van..

spruitstuk van marktplaats is van mij

is al geregeld met die gozer

ga m zaterdag halen :D

en dan: hopelijk volgende week een draaiend blok, met als setup:

Nokkenasjes: Catcams 267 graden + Verstelbare tandwielen

Zuigers: Omega Hoge compressie

Cil.Kop: Standaard

Inlaat: (tijdelijk) 40mm Webers

Oliepomp: sterkere tandwielen erin

Uitlaat: 4-1 spruitstuk, onder de auto complete groep A

Ontsteking: D Kadett GTE

Koppeling: Sachs performance

Versn. Bak: F18+

en het hele blok voorzien van alles nieuw, pakkingen,lagers, ARP bouten en de hele mikmak

origineel gepost door TRPower

spruitstuk van marktplaats is van mij

is al geregeld met die gozer

ga m zaterdag halen :D

en dan: hopelijk volgende week een draaiend blok, met als setup:

Nokkenasjes: Catcams 267 graden + Verstelbare tandwielen

Zuigers: Omega Hoge compressie

Cil.Kop: Standaard

Inlaat: (tijdelijk) 40mm Webers

Oliepomp: sterkere tandwielen erin

Uitlaat: 4-1 spruitstuk, onder de auto complete groep A

Ontsteking: D Kadett GTE

Koppeling: Sachs performance

Versn. Bak: F18+

en het hele blok voorzien van alles nieuw, pakkingen,lagers, ARP bouten en de hele mikmak

Very nice ;)

Ben heel benieuwd!

cilinderkop standaard

en 40'er webers..

kan je wel eens minder pk's gaan krijgen dan normaal

voorde rest nice parts maar je gaat er met 2 bovenstaande geen vermogen mee winnen volgens mij

greetz

origineel gepost door CORSA2L16VALVE

cilinderkop standaard

en 40'er webers..

kan je wel eens minder pk's gaan krijgen dan normaal

voorde rest nice parts maar je gaat er met 2 bovenstaande geen vermogen mee winnen volgens mij

greetz

40mm was tijdelijk staat erbij, had ook begrepen dat hij daarna voor de 45mm gaat.

Maar kop zou ik idd ook eens naar kijken, vooral strax met 45mm, dan wil je je inlaat en uitlaatpoorten zeker aanpassen.

Heb zelf ook niet veel aan de kop gedaan en er toch nog een redelijk vermogen cadeau gekregen ;)

ik had ergens op internet (sbd motorsport ) gelezen dat je tot 230pk niets aan de kop hoeft te doen, nou daar zal ik niet overheen gaan... dus ik laat de kop die er nu op komt, gewoon standaard,

en kan altijd een 2e kop laten tunen, en evt bronzen klepgelijders enzo erin...

mja, nogmaals: de 40mm carbs zijn tijdelijk, als het maar loopt en afgesteld is, dan ga ik volgend jaar na de restauratie van de A TR wel eens kijken naar 45'ers...

spruitstuk ligt nu hier :D

nou alleen nog ff throttle linkage en iets fixen voor de shoke, dat zit er niet bij...

@ piele:

kan jij mij daar beetje duidelijke foto's van sturen??

dan weet ik wat ik precies nodig heb

heey

laat die foto's maar komen dan

zal alleen wel niet helemaal t zelfde zijn, omdat ik DellOrto's heb liggen, en geen webers maar dan heb ik in elk geval een voorbeeldje

Terug
Naar boven